01 de abril de 2014
01.04.2014

CiU rebutja allargar la concessió de l'AP-7 més enllà del 2021

Els diputats gironins temen que l'Estat ho farà per eixugar el deute de les autopistes més deficitàries

01.04.2014 | 00:00
Els diputats al Congrés Montse Surroca, Jordi Xuclà i Carles Páramo.

Els diputats gironins de CiU van avançar ahir que han demanat la compareixença de la ministra Pastor al Congrés perquè concreti el seu pla per rescatar les autopistes deficitàries. Un pla que, d'entrada, passa per demanar una quitança als bancs de fins al 50%, però també per crear un fons comú que permeti que "aquelles autopistes més rendibles paguin el dèficit de les altres", va afirmar Jordi Xuclà.
A les comarques gironines, CiU alerta que això pot tenir una translació clara pel que fa a l'AP-7. "Tenim sospites més que notables que l'Estat té la intenció d'allargar-ne la concessió més enllà del 2021", va subratllar el diputat. Segons CiU, aquesta maniobra no només permetria eixugar les pèrdues de les autopistes més deficitàries. També serviria per evitar que les arques estatals hagin d'assumir part de les inversions que ha fet Abertis amb l'ampliació a tres i quatre carrils a la demarcació.
El diputats ja han avançat, però, que lluitaran tant perquè aquesta situació no es produeixi com perquè també hi hagi una rebaixa dels peatges."Per exemple, d'ençà que l'any 2009 es va acabar la concessió de l'autopista que connecta Bilbao amb Sant Sebastià, els usuaris paguen ara peatges d'entre 1,5 i 2 euros, que serveixen per mantenir la infraestructura", va concretar Xuclà.
Pel que fa a la N-II, el diputat va criticar la fórmula escollida per l'Estat a l'hora de desdoblar-ne els trams del nord. No pel que fa al sistema de pagament (per col·laboració publicoprivada) sinó per la manera com s'executarà l'obra. "Per primer cop, farem de conillets d'índies, perquè es vol fer una autovia de low cost duplicant la calçada actual, cosa que suposarà que tingui més revolts que una altra", va lamentar.

Titularitat de l'Aeroport
D'altra banda, CiU ha portat el debat sobre la propietat dels terrenys de l'aeroport Girona fins al Congrés. Els diputats gironins van presentar una bateria de preguntes demanant a l'Estat que concreti qui en té la titularitat a hores d'ara i les "conseqüències jurídiques" que pot tenir l'afer. Sobretot, perquè se n'hagi cedit la gestió a l'empresa Aena si finalment no es van canviar les escriptures. "S'obre la possibilitat de lliurar una batalla molt interessant per al territori", va subratllar Xuclà.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook