02 de abril de 2014
02.04.2014

L'aerolínia de Niki Lauda unirà Girona amb Lourdes i Àustria

L'aeroport de Girona ofereix 69 destinacions en temporada d'estiu, vuit menys que el 2013

02.04.2014 | 00:00

L'aeroport de Girona ofereix des d'aquest cap de setmana 69 destinacions, vuit menys que l'any passat. La principal novetat és que opera per primer cop des de Girona l'aerolínia austríaca Niki Lufthart, fundada pel mític expilot de fórmula 1 Niki Lauda, tot i que actualment subsidiària d'Air Berlin. I si curiós és que l'aerolínia austríaca comenci a operar des de Girona, més ho és encara una de les seves destinacions, ja que a més de volar a tres interessants ciutats austríaques com Graz, Linz i Salszburg, ho farà també a Lourdes, petita ciutat francesa famosa pel seu santuari de la Verge.

Altres novetats d'aquesta temporada d'estiu són les noves connexions amb Leeds (Regne Unit), Poznan (Polònia), Rabat (Marroc) -operades per Ryanair- i també un vol a Lviv (Ucraïna) de Wizz Air. Ryanair, amb 49 destinacions, continua acaparant la majoria de vols. També està previst que hi hagi onze companyies xàrter operant a Girona a l'estiu.

Ryanair oferirà des d'ara i fins l'octubre només dos vols domèstics a Eivissa i Palma de Mallorca. En l'àmbit internacional, destaquen les vuit connexions amb Itàlia, vuit amb Regne Unit (amb la novetat de Leeds), vuit a Alemanya, dues a Suècia, tres a Polònia (amb la novetat de Poznan), vols a París (França), dues connexions amb Dinamarca, tres amb els Països Baixos, tres a Irlanda, dues amb Finlàndia, dues al Marroc (s'hi incorpora Rabat), una amb Brussel·les (Bèlgica), una a Bratislava (Eslovàquia), una connexió amb Malta, una amb Salònica (Grècia) i una amb Tallín (Estònia).

La companyia irlandesa tindrà en total unes 348 freqüències setmanals. Les xifres de Ryanair han anat a la baixa respecte a la temporada d'estiu del 2013, quan oferia fins a 65 rutes, setze més que actualment, i presentava set novetats respecte al 2012.

Transavia es consolida com la segona companyia de l'aeroport per darrera de Ryanair. Oferirà set vols setmanals a Amsterdam (abril - octubre), tres connexions per setmana a Rotterdam (Holanda) i, durant el juliol i agost, intensificarà les operacions amb vols xàrter.

Per part de Wizz Air, a banda dels vols a Kíev i Bucarest, s'hi incorpora com a novetat una connexió a la ciutat ucraïnesa de Lviv (dos cops per setmana). Thomas Cook Airlines Belgium connectarà amb la capital belga dos cops per setmana, de la mateixa manera que Jetair Fly també ofereix dues connexions setmanals amb Brussel·les.

FlyNiki no és de baix cost

Niki Lufthart, coneguda al mercat també com FlyNiki, va ser fundada per Niki Lauda a Viena l'any 2003 quan la seva vella companyia, la Lauda Air, va entrar en l'Austrian Airlines Group. El 24% d'aquesta companyia pertany a Airberlin, companyia aèria amb la qual la Niki està fusionada des de 2004. Les bases principals de Niki Airline són els aeroports de Viena i Salzburg. Niki Lufthart és propietat d'Air Berlin des del 8 de novembre de 2011 i és membre de l'aliança Oneworld. Cal ressaltar que no es tracta estrictament d'una línia de baix cost, ja que el preu dels seus bitllets ronda els 300 euros l'anada i la tornada. Opera des de fa temps en altres aeroports de l'estat espanyol.

A banda de les companyies regulars, l'Aeroport de Girona també rebrà vols xàrter d'onze companyies. Destaca com a novetat la companyia Danish Air que al juliol i agost tindrà un vol setmanal des de la ciutat danesa de Billund. Altres vols xàrter procediran de països com el Regne Unit, Sèrbia, República Txeca, Letònia, Croàcia o Eslovènia, entre d'altres.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook