17 de abril de 2014
17.04.2014

La taxa verda de Barcelona podria acabar restant vols a l'aeroport de Girona

El nombre de places que s'oferiran a Girona aquestes vacances serà un 3,1% superior a les de l'any passat

17.04.2014 | 00:00
Ryanair amenaça amb reduir els vols a Girona davant l'aplicació de la taxa verda a Barcelona.

Ryanair adverteix que la taxa mediambiental que grava les operacions de les aeronaus al Prat i que entrarà en vigor aquest estiu obligarà a reduir el nombre de freqüències de les 30 rutes que operen a Barcelona, i avisa que les repercussions de l'impost podrien acabar afectant també Girona i Reus. El director comercial de la companyia irlandesa, David O'Brien, va defensar ahir que Ryanair és "un negoci total" i que per això podrien decidir reduir vols a Girona com a compensació per les pèrdues que els suposaria la taxa. Un impost que, segons el representant de l'aerolínia, és "injusta", "discriminatòria" i "estúpida".
"Tenim un negoci total i ens podria suposar uns 500.000 euros en taxes. Passaran encara unes setmanes fins que analitzem el que farem a Girona i Reus", va exposar ahir O'Brien en una compareixença davant de la premsa a Barcelona. El director comercial de la companyia va assegurar que tenen en compte que la taxa només afecta les operacions que es facin al Prat, però que no descarten haver de reduir vols i freqüències d'altres aeroports. "Sembla dissenyada per fer-nos fora de Barcelona", va afegir el portaveu de l'aerolínia.
O'Brien va assegurar també que la taxa s'acabarà traduint en un descens de viatgers a Barcelona. La companyia calcula que aquest menor nombre de visitants suposarà una reducció d'ingressos turístics de 71 milions d'euros, sempre en càlculs propis de la companyia.
La taxa mediambiental de la Generalitat servirà per gravar les operacions de les aeronaus a l'aeroport del Prat i que pot suposar uns ingressos addicionals de 50 milions d'euros a l'any a les arques del Govern català no està ben vista per la companyia Ryanair.
O'Brien va qualificar d'il·lògica i discriminatòria la taxa del Govern perquè incentiva les flotes d'avions vells, afavoreix a les companyies de l'aliança IAG (Vueling i Iberia), imposa descomptes a les companyies que fan més trànsits per interconnexions i també a les rutes de llarg radi. Aquests incentius, segons O'Brien, són incoherents perquè es tracta d'un impost verd i per tant hauria d'afavorir el menor consum i penalitzar a les companyies que consumeixen més recursos petroliers, com el cas de Ryanair que opera punt a punt.

Temporada d'hivern
El director comercial de Ryanair va anunciar que la nova temporada d'hivern hi haurà un increment de l'oferta de Ryanair del 16% com a resultat de més freqüències en les 30 rutes actuals del Prat i amb la implantació de dos nous destins a Edimburg i Manchester. Pel que fa els aeroports de Girona i Reus, però, encara no s'ha definit l'oferta. "Encara no estem preparats per anunciar els nostres horaris per a Girona i Reus per l'hivern", va assegurar O'Brien.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades