La meitat del professorat d'educació Secundària de les comarques de Girona -1.925 docents de prop de 3.850- ha signat a favor de la retirada del decret de plantilles. Aquestes signatures s'han recollit en el marc d'una campanya promoguda pel sindicat Aspepc-SPS, que divendres va entregar al Parlament una petició adreçada al president de la Generalitat i avalada per 9.000 professors de tot Catalunya. Ahir, l'organització també va anunciar que impugnarà el decret davant els tribunals de justícia.

El secretari territorial d'Aspepc-SPS a Girona, Luis Sobrino, va destacar la representativitat de les firmes recollides als Serveis territorials del Departament d'Ensenyament a Girona, ja que la seva campanya només s'ha realitzat a les sales de professorat dels instituts. Sobrino va qualificar de "tot un èxit" que el 50% dels docents de Secundària gironins hagi donat suport a la demanda d'anul·lar el decret i va considerar aquest fet com "un símptoma evident del rebuig del professorat" a aquesta norma.

El 25 de març, el Consell de Govern va aprovar la nova regulació per a la provisió de places als centres educatius. Entre els aspectes més discutits d'aquesta norma hi ha la possibilitat de seleccionar el professorat interí i de poder nomenar, directament, fins a un 50% de les vacants que es produeixin en un claustre. Després d'aprovar-se, Aspec-SPS -organització que representa exclusivament el professorat de Secundària- va posar en marxa una campanya per animar els docents a exercir el seu dret de petició davant el president de la Generalitat. Tot i que divendres van formalitzar l'entrega de 9.000 signatures, el sindicat encara està recollint les últimes firmes i calcula que arribarà a les 10.000 -d'un total de professors catalans proper als 25.000-.

Oposició "social i de principis"

En el seu argumentari contra el nou decret de provisió de places docents, Aspepc-SPS assegura que la seva oposició no és només sindical, "sinó també social i de principis". Ahir, el sindicat va defensar que els llocs de treball públics s'han de cobrir "d'acord amb criteris objectius i quantificables"; alhora que va reclamar que el sistema educatiu català ha de comptar amb professorat especialista de totes les màteries i amb "procediments transparents de provisió dels llocs de treball i amb les garanties pròpies d'un estat de dret".