La reducció de rutes que Ryanair farà a partir de finals d'octubre a l'aeroport de Girona suposarà perdre dues connexions històriques, que es mantenien des de l'aterratge de l'aerolínia a Vilobí d'Onyar ?l'any 2004. Ryanair deixarà d'operar les rutes de Londres (tant amb Stansted com amb Luton) i la de París Beauvais. La tisorada afectarà sobretot les connexions amb el Regne Unit. Cauen de la llista Bristol i Manchester i l'únic vol a les illes britàniques serà el de Glasgow (que l'aerolínia ven com una de les novetats del proper hivern). A Alemanya, es perdran els vols a Colònia i a Niederrhein; a Holanda, el de Maastricht i a Polònia, el de Poznan.

La companyia Ryanair ha concretat quins són els plans per a la propera temporada d'hivern a l'aeroport de Girona-Costa Brava. I ha posat nom a aquelles rutes que cauran de la seva planificació. L'aerolínia no ha concretat els motius que l'han portada a dur a terme aquesta tisorada, però al darrere s'hi entreveu clarament que el conflicte que manté amb la Generalitat per la nova taxa ambiental a l'aeroport del Prat hi té molt a veure.

En total, a partir del novembre la companyia de baix cost operarà 14 destins des de Girona, que en total sumaran 78 vols setmanals. Això suposa una reducció del 25% respecte a les 19 rutes d'aquest passat hivern.

El que crida més l'atenció és que, per primer cop d'ençà que va començar a operar a Vilobí d'Onyar, Ryanair deixarà de connectar l'aeroport Girona-Costa Brava amb París i Londres. Tant la capital francesa com l'anglesa eren destins històrics a Girona, ja que l'aerolínia de baix cost els operava des de l'any 2004.

A més d'aquestes rutes, la retallada deixarà sobretot tocades les connexions amb el Regne Unit, ja que a partir del proper hivern també es perdran les rutes de Bristol i Manchester. La resta de destins que cauen de la llista són els alemanys Colònia i Niederrhein, l'holandesa Maastrich i la polonesa Poznan.

Per contra, Ryanair recuperarà tres rutes aquest hivern a l'aeroport de Girona. Cadascuna d'elles tindrà quatre vols setmanals. Seran les de Baden-baden (Alemanya), Bratislava (Eslovàquia) i Glasgow (a Escòcia).

A més d'aquestes tres, les onze rutes restants que Ryanair mantindrà aquest hivern 2014 a l'aeroport de Girona seran les dues del Marroc (Marràqueix i Rabat), les quatre d'Itàlia (l'Alguer, Pescara, Cagliari i Pisa), tres d'Alemanya (Bremen, Düsseldorf i Frankfurt) i les d'Eindhoven (Països Baixos) i Wroclaw (Polònia).

Durant l'hivern 2014-2015, la companyia oferirà 78 vols setmanals des de Girona i preveu tancar l'any transportant-hi 1,7 milions de passatgers. Una baixada significativa comparat amb els més de 2,4 milions amb què va tancar el 2013.

22 destins el 2012

Això suposa un descens del 25% en comparació amb la passada temporada d'hivern, que es va tancar a finals de març, i durant la qual l'aerolínia va operar 19 rutes. I si es mira més enrere, i es fa la comparativa amb l'hivern del 2012, el descens acumulat s'enfila fins al 36% (aleshores, Ryanair enllaçava l'aeroport de Vilobí d'Onyar amb 22 destins).