El director general de mercadotècnia de Ryanair, Kenny Jacobs, va explicar ahir que l'aerolínia manté "un diàleg constant" amb la Generalitat per mantenir l'activitat dels aeroports de Reus i Girona, les rutes dels quals, ha assegurat, es publicaran al llarg de les dues pròximes setmanes.

Fa uns dies Ryanair va haver de desmentir les informacions de mitjans de comunicació francesos que asseguraven que l'aerolínia irlandesa retirava tots els seus vols de l'aeroport de Girona abans de desembre per traslladar-los a l'aeroport del Prat de Barcelona.

Jacobs, en una trobada amb periodistes celebrada a Barcelona, va explicar que tant una privatització directa del 49% d'Aena com una venda per separat de cadascun dels aeroports interessen Ryanair.

La privatització del 49% d'Aena va arrencar amb el concurs públic per a la presentació d'ofertes per part d'aquells inversors que vulguin formar part del nucli estable de l'accionariat, el termini del qual finalitza el 23 de setembre.

"De la nostra experiència de gairebé 30 anys sabem que la gestió privada d'un aeroport és millor per al mateix aeroport i per a la ciutat", ha explicat Jacobs, que va afegir que tant el creixement de trànsit com de turistes "és més ràpid" quan aquestes infraestructures estan en mans del sector privat en lloc del públic.

D'una altra banda, Jacobs va explicar que l'aerolínia ja ha traslladat a la Generalitat el seu descontentament amb l'impost ambiental a l'aviació comercial, "una mala idea que no caldria dur a terme", va assenyalar.

"Estem en contra de la taxa perquè és una penalització injusta", va afegir el directiu de Ryanair, que va defensar que la companyia és l'"aerolínia més verda", en comptar amb una flota d'avions de menys de cinc anys d'antiguitat.

Segueix el compromís

El director general de mercadotècnia de la companyia irlandesa també va afegir que respecte a la temporada d'estiu de l'any que ve de l'aeroport de Barcelona, Jacobs va anunciar que Ryanair mantindrà els 5.100 llocs de treball que té al Prat, i que inaugurarà una ruta que connectarà la capital catalana amb la ciutat alemanya de Colònia.

Aquesta ruta, va afegir Jacobs, permetrà a l'aerolínia transportar 5,1 milions de passatgers a l'any des de Barcelona, ciutat des d'on l'aerolínia volarà a 39 destins amb 364 vols setmanals, un 7% més que l'any anterior.

A més, l'aerolínia llançarà a partir del 4 de setembre 100.000 places per volar a tota la seva xarxa europea des de 19,99 euros al setembre, octubre i novembre, i mantindrà les connexions entre Barcelona i les capitals europees més importants, com Brussel·les (quatre freqüències diàries), Londres (quatre vols diaris), Milà (tres serveis diaris), París (tres serveis diaris) i Roma (cinc freqüències diàries).