L'establiment de zones 30 als barris és una de les propostes del nou pla de mobilitat de l'Ajuntament d'Olot. L'estat actual dels treballs per a a la nova ordenació dels moviments ciutadans serà feta pública en una reunió oberta a la ciutadania dilluns a 2/4 de 8 del vespre, a la sala Torin. Segons va publicitar, ahir, Josep Ferrés (regidor d'Atenció al Ciutadà per CiU-R.Cat) serà la segona fase de participació ciutadana destinada als treballs d'elaboració del nou sistema de moviments.

A més de zones 30, la nova disposició dels desplaçaments urbans, també, preveu àrees de prioritat per als vianants i mesures de reordenació viària. L'objectiu, segons Ferrés, és "aconseguir una ciutat en la qual convisquin diferents sistemes de transport: anar a peu, anar amb bicicleta i anar amb cotxe". Segons va raonar, ahir a la presentació del pla als mitjans, "avui per avui, el cotxe encara és majoritari, per tant si volem donar una espai als tres elements de mobilitat, hem de recuperar una mica d'espai per als vianants". Si el repte de reduir el trànsit rodat surt bé, "comportarà -va dir- una ciutat més saludable i més amable, en la qual hi haurà espai per a les relacions ciutadanes".

Per obtenir una mobilitat ideal, segons Ferrés, cal reduir el trànsit d'agitació (els que volta per aparcar). Es tracta d'un 17% de la mitjana del total de trànsit amb especial incidència a les hores punta. Ferrés vol reduir aquest trànsit fins a la meitat a partir d'informar del fet que al centre no hi ha aparcaments gratuïts.

Després de 360 enquestes, reunions informatives i vigilància electrònica del trànsit, el pla -segons Ferrés- estarà acabat a mitjans del 2015. Llavors el ple haurà d'aprovar-lo.