Representants de l'Institut d'Estudis Turístics (Insetur) de la Universitat de Girona han estat formant directius i responsables de la xarxa de museus espanyols de cara a millorar-ne la promoció i la comercialització. Insetur va guanyar el concurs que convocava el Ministeri d'Educació, i fa unes setmanes el seu propi director, José Antonio Donaire, va ser a Madrid coordinant les sessions docents de les jornades de formació.

La formació es va realitzar a la ciutat de Madrid i hi participaven museus com el Museu Sorolla de Madrid, el Museu d'Escultura de Valladolid, el Museu del Teatre Romà de Mèrida o el Museu Arqueològic Nacional, entre d'altres. La intenció és que la xarxa de museus espanyols pugui crear productes turístics que incideixin en una millor promoció i en el consegüent augment del nombre de visitants.

Segons va explicar el mateix Donaire, es van tractar qüestions com "la creació de productes turístics, la segmentació, les estratègies de promoció i de comercialització o les tendències del mercat". El curs va tenir una sessió específica per al turisme 2.0 i la incidència de les tecnologies de la informació i la comunicació en la nova museologia.

Recerca especialitzada

L'Institut d'Estudis Turístics és un centre de recerca especialitzat en turisme de la Universitat de Girona, dedicat a la investigació aplicada del turisme. S'hi duu a terme recerca fonamental, recerca aplicada, transferència del coneixement i formació superior en el turisme. Des de la seva fundació es va proposar estudiar el turisme des d'una mirada transdisciplinari que pretén recollir les diverses mirades que analitzen el fenomen: l'empresa, el màrqueting, la geografia, el patrimoni, el dret o les ciències ambientals, entre d'altres. És per això que sovint realitza estudis encarregats des d'altres instàncies, com en aquest cas dels museus. De fet, tot i que té com a missió principal millorar el coneixement del sector turístic català, també vol ser un node d'una xarxa de coneixement turístic d'abast internacional.