10 de gener de 2015
10.01.2015

JORNADA | CIBERSEGURETAT: PIMES EN RISC


La Creu Roja reparteix 14.000 joguines a 4.602 infants de la província per Nadal

Unes 140 empreses i 185 voluntaris han col·laborat en la 22a edició d'aquesta campanya

10.01.2015 | 00:00
Un voluntari de Creu Roja Joventut organitzant les joguines que s'han donat per als nens.

La Creu Roja Joventut ha repartit aquests Reis més de 14.000 joguines a 4.602 infants gironins en situació de vulnerabilitat, de famílies amb pocs recursos econòmics o amb problemes socials. Enguany, la bona resposta de la ciutadania i el teixit empresarial ha fet que s'hagués d'allargar dos dies més la recollida de joguets, fins al 3 de gener. En total, 130 empreses, comerços i entitats han participat en aquesta campanya solidària que ha comptat amb 185 voluntaris que han repartit joguines a infants de 117 municipis gironins. El projecte s'emmarca en el 25è aniversari de la Convenció sobre els Drets de la Infància.

Segons les dades que ha facilitat la Creu Roja, el nombre d'infants beneficiats durant la campanya d'aquest 2014 s'ha duplicat en comparació amb les xifres obtingudes durant el 2009. Totes les joguines que s'han entregat són donacions que ciutadans, empreses o comerços han realitzat entre el 4 de desembre i el 3 de gener. La gran allau de ciutadans disposats a col·laborar ha obligat a allargar dos dies més -fins al 3 de gener- la recollida.

Des de l'entitat han destacat el gran nombre d'empreses que han volgut posar-hi el seu granet de sorra, 139 en total. En molts d'aquests casos, les firmes o entitats col·laboradores han habilitat punts de recollida de joguets i elements de Nadal a les seves pròpies instal·lacions.

Aquesta 22a edició ha tingut com a lema "No és per les Joguines. La teva solidaritat, els seus drets" i s'ha fet en 117 municipis gironins amb l'ajuda de 185 voluntaris. A més, el projecte d'aquest 2014-2015 s'ha emmarcat en el 25è aniversari de la Convenció sobre els Drets de la Infància, el tema en el qual s'ha inspirat la campanya d'enguany i que ha comptat amb la participació especial d'empreses com 023, Polart o l'actor Àngel Llàcer.

D'altra banda, la campanya anual també s'ha emmarcat dins de les activitats programades en el Projecte de la Joguina Educativa de Creu Roja Joventut. Totes les joguines recollides enguany han hagut de seguir una sèrie de criteris. D'una banda havien de ser noves, sostenibles i que fomentessin el joc cooperatiu i col·lectiu. A més, no havien de ser ni sexistes ni bèl·liques.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook