El Patronat de Turisme Costa Brava Girona obre la temporada de fires a Stuttgart i Madrid, on promocionarà les novetats de l'oferta turística de la demarcació de Girona per a la temporada 2015. Durant aquest any l'entitat viatjarà a dotze països per participar en quaranta fires de turisme, quatre menys que en l'any 2014. El lleu decreixement es produeix com a conseqüència de posposar la participació en fires de turisme de països de l'Est, com ara Ucraïna i Polònia.

Del 17 al 25 de gener, deu representants d'entitats i empreses turístiques gironines del sector dels càmpings i de les activitats participen a la fira sectorial més important d'Europa, que rep anualment més de 210.000 visitants. Des d'un espai promocional compartit entre l'Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l'Associació de Càmpings de Girona, s'oferirà informació relacionada amb l'oferta turística de natura i turisme actiu i cultural, de gastronomia i d'esdeveniments que la destinació ofereix als visitants per a la temporada 2015. En aquest marc tindrà lloc una presentació de la destinació amb degustació gastronòmica, adreçada als principals periodistes de mitjans de comunicació turístics del país.

El 28 de gener, a Fitur

Posteriorment, del 28 de gener a l'1 de febrer, l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona serà present a la Fira Internacional de Turisme de Madrid, Fitur, des del nou espai promocional que presentarà Catalunya. Els municipis de Lloret de Mar i Blanes, el Consorci de les Vies Verdes de Girona i el mateix Patronat de Turisme difondran entre els visitants el conjunt de l'oferta turística global de la destinació, així com les novetats en productes i serveis turístics de la demarcació per a la temporada 2015, com ara els actes de l'Any de la Natura; la segona edició del Festival del Vi, Vívid, i el producte Gerunda Fuga, massatges d'autor, entre d'altres. En el marc de la fira, els representants gironins tenen programat reunir-se amb representants de les principals empreses operadores de viatges en línia, com són ara Globalia, Destinia, Odigeo i Jet2Holidays.

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha programat participar en quaranta fires de turisme, davant de les quaranta-quatre de ?l'any 2014. Participarà en fires sectorials com ara Helsinki Golf Fair, de Suècia; Rhein Golf, d'Alemanya; Bettshow, del Regne Unit, o Salon Nautique, de França, a petició dels sectors del golf i les activitats a la natura. També cal destacar la presència en la primera edició de la Girona Bike World, que tindrà lloc a la ciutat de Girona el mes de maig.

De les quaranta fires en què participarà l'entitat, vint-i-cinc són específicament de producte, i s'hi assistirà per promocionar productes com ara el golf, el submarinisme, les activitats nàutiques, el senderisme i el cicloturisme, l'enogastronomia i el turisme de reunions, entre d'altres. Les fires es poden adreçar al públic final, a professionals exclusivament o bé poden ser de caire mixt, de manera que combinen jornades per a professionals i dies d'atenció al públic en general.

La representació gironina en determinades fires internacionals serà en espais compartits amb Turespaña i Catalunya, i, en ocasions, amb espais propis des dels quals es guanyarà en presència mitjançant degustacions gastronòmiques i activitats de dinamització. El Patronat de Turisme, junt amb entitats i empresaris turístics de la demarcació, assistirà a les principals fires de turisme internacionals ?Fitur, de Madrid; Salon des Vacances, de Brussel·les; ITB, de Berlín; Mitt, de Moscou; Salon Mondial du Tourisme, de París, i WTM, de Londres? on anualment hi tenen cita destinacions turístiques capdavanteres.