Amb unes quantes hores de retard respecte a les previsions meteorològiques, finalment el vent va arribar ahir amb ratxes que van rondar els 100 km/h i que van deixar com a incidències més destacades el despreniment de la coberta del Centre Cívic de Riudaura i el tall de línia ferroviària Vic-Ripoll-Puigcerdà per la caiguda de branques a la via. Precisament la caiguda de branques a les carreteres va fer anar de corcoll els Bombers i voluntaris de Protecció Civil, que van haver d'actuar en diferents punts de la geografia gironina i que va obligar a tallar momentàniament diverses carreteres, sobretot al Pirineu, Prepirineu i Costa Brava nord i centre.

Els Bombers van fer, fins a les 4 de la tarda, hora en què va començar a remetre el temporal, 280 serveis arreu del país, dels quals 124 van ser a les Comarques Gironines. El 112 va atendre 41 trucades a l'Alt Empordà i 26 al Baix Empordà, dues de les comarques amb més trucades de Catalunya. La majoria d'actuacions van ser lleus i relacionades amb la caiguda de branques en carrers i carreteres, arrencada de mobiliari urbà o elements arquitectònics d'edificis i accidents a causa de la força del vent.

Un dels incidents més destacats es va produir a Riudaura quan va desprendre's una planxa metàl·lica de la teulada del Centre Cívic, sense deixar ferits. Quatre dotacions dels Bombers es van desplaçar fins al lloc dels fets per enretirar l'element que va caure i fixar aquelles parts que no s'havien desprès. L'avís el va donar una veïna de l'edifici poc abans de quarts de deu del matí.

L'altre punt calent de l'afectació meteorològica es va produir a la línia ferroviària R3 que uneix Ripoll amb Puigcerdà. Diversos incidents van obligar a tallar la circulació i fer-la amb transport per carretera. Segons va informar Renfe a les 6:00, una baixada de tensió a la catenària va obligar a tallar la línia ferroviària entre La Molina i Puigcerdà. Més tard, a quarts de 10, l'afectació es va ampliar a tota la línia entre les capitals del Ripollès i la Cerdanya perquè un arbre va caure a l'antic baixador d'Aigües de Ribes. A la mateixa línia, a l'altura de Campelles, un comboi va xocar contra una branca que hi havia a la via sense deixar ferits.

Diversos talls de carretera

Si el transport ferroviari es va veure afectat, el transport per carretera no va ser menys. Fins a set talls puntuals de carreteres es van registrar a les Comarques Gironines, la majoria a l'Alt i Baix Empordà i al Ripollès. A la primera comarca es va tallar la GIV-6216 A Torroella de Fluvià quan un cotxe amb remolc va bolcar, en principi per la força del vent. A la Gi-513 a l'altura de Bàscara, una branca va caure a la via i va obligar a tallar-la fins que va ser enretirada per motius de seguretat. Al Baix Empordà el cablejat elèctric que hi ha al costat de la Gi-634 a Colomers es va desprendre i va fer intervenir diversos operaris que van haver de tallar la carretera per treballar en la solució del problema. A Sant Feliu de Guíxols la carretera de Tossa també va tenir incidències a causa de la caiguda de branques. Protecció Civil les va enretirar. Al Pla de l'Estany un arbre va fer tallar la circulació de la C-150 a Cornellà del Terri i, al Ripollès, la circulació per la N-260 va haver de ser restringida per la presència de branques a la calçada. A dins dels nuclis urbans també hi va haver problemes en diversos municipis com Sant Feliu de Guíxols, on va caure un fanal al carrer 2 de maig i va ser tallada la Volta de l'Ametller pel despreniment d'un mur d'obres. A Sant Joan de les Abadesses, la carretera de l'ermita de Sant Antoni va haver de ser netejada.

Pel que fa a les ratxes de vent, aquestes van rondar els 100 km/h amb màximes que van arribar als 123 km/h. El cap de Creus i Navata van registrar els números més alts 123 i 122 km/h respectivament. Ripoll i Das en van registrar 97 i 95 respectivament i Girona, 64. A la costa, el vent, que va superar els 90 km/h, va provocar fort onatge. La boia que l'AEMET té al cap de Begur va registrar onades de fins a cinc metres i a primera línia de costa aquestes van arribar als dos metres i mig.