Des d'ahir i fins l'1 de febrer, l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona es promociona a la Fira Internacional de Turisme de Madrid, Fitur, des d'un nou espai promocional que presenta el global de Catalunya. Dins d'aquest estand conjunt hi ha l'espai del Patronat de Turisme, amb presència dels municipis de Lloret de Mar i Blanes, del Consorci de les Vies Verdes de Girona i del mateix Patronat. La intenció d'aquests quatre dies és difondre entre els visitants el conjunt de l'oferta turística global de la destinació, així com les novetats en productes i serveis turístics de la demarcació per a la temporada 2015, com els actes de l'Any de la Natura; la segona edició del Festival del Vi, Vívid, i el producte Gerunda Fuga, massatges d'autor, entre d'altres.

D'entre les novetats d'aquest any hi destaca la candidatura de la Costa Brava a acollir la Ryder Cup l'any 2022. Onze institucions, organismes i empreses catalanes treballen per tal que la competició més prestigiosa del món se celebri en terres gironines. Un dels factors determinats pot ser que el PGA Catalunya Resort hagi estat escollit el millor camp de golf de l'Estat durant tres anys consecutius.

També s'hi destaca la ciutat de Banyoles, que aquest any ostenta el títol de Vila Europea de l'esport. La capital de la comarca del Pla de l'Estany acollirà durant tot el 2015 diferents esdeviments esportius internacionals, seminaris de formació vinculats a la càtedra de l'esport de la Universitat de Girona i d'altres activitats esportives.

A més, en el marc de Fitur, els representants gironins tenen programat reunir-se amb representants de les principals empreses operadores de viatges en línia, com són ara Globalia, Destinia, Odigeo i Jet2Holidays.

Nou marques catalanes

Catalunya, per la seva banda, presenta a Fitur la seva oferta turística en una edició, on posa l'accent en les propostes de l'Any del Turisme Interior i de Muntanya, però on hi són presents també tota l'oferta de turisme familiar, cultural, enoturisme, i de sol i platja. Les nou marques turístiques del territori (Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Catalunya Central, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona) estan representades en un estand de 900 metres quadrats on els visitants també hi trobaran un cotxe de l'escuderia Toro Rosso de la temporada 2015, que llueix el dorsal 55, el del pilot Carlos Sainz per competir a la Fórmula 1.

Catalunya situa com a prioritat el turisme interior i de muntanya a Fitur per donar a conèixer comarques que no apareixen a l'oferta tradicional del sol i platja però que ofereixen recursos i propostes per a tots els públics. Són propostes que parteixen del programa Pirineus per al desenvolupament i potenciació del turisme rural, i el programa Enoturisme Catalunya.

"Catalunya és casa teva"

L'estand situa com a lema turístic d'aquest any "Catalunya és casa teva", la nova campanya turística de la Generalitat que destaca el caràcter d'acollida i implicació dels catalans en la promoció del país. La campanya busca reforçar els mercats domèstic, de proximitat, espanyol i europeu, però situa especialment l'atenció a Alemanya, que ha incrementat el seu turisme a Catalunya un 12,3% el 2014.