Els camions no tornaran a passar pel tram nord de la N-II mentre es mantingui sense desdoblar. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va ser del tot taxatiu ahir sobre la circulació de vehicles pesants a aquesta carretera gironina. "De Fornells de la Selva a la Jonquera es mantindrà la restricció fins que culmini el projecte de desdoblament", va assegurar Vila. Les declaracions del conseller de Territori es van produir només dos dies després que els camions poguessin tornar a circular en un tram de la N-II. Es tracta del tram sud de 2,7 quilòmetres entre Sils i Maçanet de la Selva que està pendent de desdoblar. De fet, a finals del mes de desembre passat es va posar la primera pedra de les obres d'aquest traçat, amb un termini d'execució de 40 mesos.

Vila va explicar que la decisió de permetre el pas de vehicles pesants entre Sils i Maçanet es va prendre tenint en compte la reivindicació dels transportistes gironins. Ara bé, va reiterar que la prioritat de la Generalitat és la seguretat viària i, per aquest motiu, va afegir que la circulació de camions en aquest tram "ja s'ha advertit que segurament es revisarà". Per tant, si les obres del desdoblament d'aquests pròxims mesos ho requereixen, els vehicles pesants no podran passar de nou per la N-II entre Sils i Maçanet. De fet, Vila va reconèixer que "és discutible" aquesta decisió i va assenyalar que els transportistes n'estan convençuts, mentre que altres sectors "no tant".

A la mateixa roda de premsa des de Girona, el conseller de Territori va valorar que les obres del desdoblament de la N-II a les comarques gironines "avancen a pas de pardal". Ara bé, Vila va subratllar que la situació d'aquesta carretera ha canviat si es recorda com estava fa dos anys i mig. "El 2012, la N-II estava en deixadesa rotunda, tot i ser una carretera amb una elevada intensitat de trànsit", va destacar Vila, que va afegir que des de llavors la mortalitat gairebé s'ha situat a zero amb la restricció del pas de camions i que, a més, el Ministeri de Foment ha reprès les obres. "S'ha remuntat", va posar de manifest Vila, que va lamentar que el Govern espanyol no opti per prioritzar la N-II mentre, en canvi, "es construeixen uns 1.000 quilòmetres de l'AVE". "Hi ha discrepància sobre reprogramar les prioritats i poder fer les obres més de pressa", va sentenciar Vila, sobre la visió del Govern català i Foment.

Així mateix, el conseller de Territori va avançar a la roda de premsa d'ahir que des de la Generalitat es treballa aquest any 2015 amb la previsió de licitar la prolongació de la C-32 de Lloret de Mar a Blanes; un projecte pressupostat amb uns 70 milions d'euros. També per enguany el Departament de Territori i Sostenibilitat compta poder licitar el projecte -valorat en uns 10 milions d'euros- de l'estació d'autobusos de Girona. Vila va acabar l'enumeració de les obres gironines que el Govern considera prioritàries fent referència al baixador del TAV a l'Aeroport de Girona. "És evident que això s'ha de fer", tenint en compte que la instal·lació de Vilobí d'Onyar "no passa pel millor moment", va concloure Vila, que va apostar per la intermodalitat entre l'Aeroport i el TAV.