Bescanó i Sant Gregori tornaran a estar ben connectats. Això serà realitat, en principi, la primavera de l'any vinent, quan es preveu que la passarel·la que ha de travessar el riu Ter estigui construïda i es recuperi, així, un enllaç que no existeix des del 1974. Llavors hi havia una barca que connectava les valls del Ter (a través de Bescanó) i del Llémena (des de Sant Gregori). Aquesta nova passarel·la, amb un pressupost de més de 568.000 euros, podran utilitzar-la els vianants i els ciclistes, que els últims anys han fet servir la passera provisional del Ter (que pertany a una empresa privada). De fet, la passarel·la se situarà a pocs metres de distància -en paral·lel- d'aquesta passera provisional; una zona per on passa la Ruta del Carrilet de les Vies Verdes, entre altres itineraris.

"El projecte que es presenta ja compta amb l'autorització de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i del Departament d'Agricultura i Medi Natural; només falta un tràmit d'Urbanisme", va destacar ahir l'alcalde de Bescanó, Xavier Soy. De fet, Soy va afegir que es calcula que "aviat" es podrà fer la licitació per construir la nova passarel·la, amb la previsió que "en el pitjor dels casos" les màquines es posin a treballar sobre el terreny la propera tardor. Així, a la primavera del 2016 ja es podria utilitzar la passarel·la, que farà 135 metres de llargada (de Bescanó a Sant Gregori). Altres característiques tècniques de la passarel·la són que tindrà una amplada mínima d'1,75 metres i una amplada màxima de 3,5 metres. Això permetrà que tant vianants com ciclistes es puguin creuar en les dues direccions sense problemes, va subratllar Soy, que va manifestar que el pont -fet de ferros creuats- tindrà forma de V perquè, d'aquesta manera, hi hagi més marge per al pas de bicicletes.

De la mateixa manera, l'alcalde de Sant Gregori, Joaquim Roca, va explicar que tenint en compte que "molta gent" utilitza la passera provisional del Ter, aquesta nova passarel·la ha esdevingut "una necessitat" per permetre que les persones que fan senderisme o rutes de BTT puguin creuar el riu. Soy va voler reiterar que el pont serà d'ús exclusiu per a vianants i ciclistes, amb l'objectiu d'esdevenir un "eix importantíssim" d'unió entre Bescanó i Sant Gregori. "No es pot oblidar la realitat turística de les Vies Verdes", va concloure Soy. El pressupost total del projecte és de 568.588 euros (amb impostos inclosos). La Generalitat, a través del Departament de Territori i Sostenibilitat, aportarà 200.000 euros, la Diputació de Girona destinarà 100.000 euros a la construcció de la passarel·la, mentre que els diners restants sorgiran de l'Ajuntament de Bescanó i de Sant Gregori.

Pel que fa a la passera provisional, Soy va avançar ahir que es preveu que torni a restituir-se d'aquí a dues o tres setmanes, després que l'aigua se l'endugués fa uns dies (com ja ha succeït altres vegades). L'alcalde de Bescanó va afegir que aquest passallís és necessari per a l'empresa d'àrids propietària de la passera. De fet, a cada banda del passallís provisional hi ha un cartell que avisa: "Prohibida la utilització del pas a tota persona aliena a l'empresa". Així, la construcció de la nova passarel·la permetrà que els vianants puguin creuar de Bescanó a Sant Gregori sense haver de passar per la Pilastra, com fan actualment alguns esportistes.