Júlia Sala (regidora del PPC a Olot) ha aclarit que la voluntat del Ministeri de Foment és de fer primer la circumval·lació d'Olot i la connexió amb la part de la variant que fa la Generalitat i després la connexió de la variant amb la N-260 a través de la Vall de Bianya. Sala va explicar (fa pocs dies a Ràdio Olot) que si bé Foment va incloure els 2 trams en el projecte de l'Eix Pirinenc, la voluntat del Ministeri és de dur-los a terme per separat.

Així doncs, la voluntat del Ministeri coincideix amb les al·legacions dels grups municipals d' Olot CiU, PSC i PxC (junts), la d'ERC (pel seu compte ) i les de l'Ajuntament de la Vall de Bianya. de la Unió de Pagesos. Les demandes de partits i d'institucions van comptar amb el suport explicit del Consell Comarcal de la Garrotxa. Totes aquestes al·legacions coincideixen a demanar l'execució en diferents temps dels dos trams.

A més, demanen que el tram de la Vall de Bianya es faci amb temps i amb prou recursos perquè la carretera no afecti els camps de conreu del Pla de Bianya.

En aquest aspecte, Sala també es va mostrar partidaria de fer un túnel per la muntanya de Valentí. En concret va dir: "Jo també sóc partidària de fer el túnel per la Serra de Valentí i no per l'Hostal del Sol". Es tracta d'un túnel que enllaçaria de dret la circumval·lació d'Olot amb el nucli de l'Hostal Nou sense passar pel pla de Bianya. Els veïns de l'Hostal del Sol també volen el túnel.

Va assenyalar que per raons laborals no va poder estar en el pacte per la presentació conjunta d'al·legacions que va tenir lloc el 4 de febrer a l'Ajuntament d'Olot. "No vaig poder donar la meva opinió", va afirmar.

Va matisar: "Penso que si el Ministeri de Foment no ha tingut en consideració fer aquest túnel a l'Hostal del Sol deu ser per l'elevat cost econòmic". Segons el seu criteri, els tècnics municipals han de treballar alternatives i convèncer el Ministeri del fet que el pas de la variant per la zona de l'Hostal del Sol és un inconvenient pel territori.

Va indicar que en el supòsit que la variant passi per l'Hostal del Sol ho farà lluny dels habitats i en base a la instal·lació de mesures correctores. És a dir, reductors de sorolls i d'impacte paisatgístic.

En tot cas es va mostrar partidària d'un acord entre totes les forces polítiques i les institucions locals i comarcals perquè la variant d'Olot es faci amb celeritat. Segons ella, la manca de la variant provoca cues a la carretera de les Preses i sots al paviment del vial Sant Jordi.

Un cop feta la valoració de la part de la variant que ha de ser projectada i finançada per l'Estat, Sala va puntualitzar: "Hem de veure com es podrà executar la part de la variant que correspon a la Generalitat". En aquest sentit, va recordar que "al projecte de pressupost pel 2015 no hi figura cap partida per la variant d'Olot.