Els representants d'ERC del Ripollès es van comprometre amb els usuaris a impulsar millores a la línia R-3 Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà. La diputada Teresa Jordà, l'alcaldable per Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich, i l'alcaldessa de Vallfogona del Ripollès, Carme Freixa, es varen reunir divendres passat a Sant Joan de les Abadesses amb membres del grup Perquè no ens Fotin el Tren. L'objectiu era conèixer de primera mà les problemàtiques de la línia R-3 i vehicular i ajudar, a través de les institucions pertinents, sigui el Congrés de Madrid sigui el Parlament català, les iniciatives parlamentàries necessàries per millorar la línia.

La reunió es va fer just un dia després que el conseller de Territori, Santi Vila, hagués anunciat el desdoblament parcial de la línia Rodalies 3. El col·lectiu va recordar als republicans que "des de la dècada dels 80 s'ha anunciat diverses vegades el desdoblament de la línia i mai s'ha portat a terme. Hi ha hagut promeses incomplertes". També lamenten que "s'ha anunciat un desdoblament parcial en tres petits trams que sumen 25 quilòmetres".

El grup Perquè no ens fotin el tren considera que perquè "la línia sigui eficaç i oferir un bon servei, cal desdoblar el tram Montcada-Torelló. Per les seves característiques orogràfiques, en el tram Torelló-la Tor de Querol cal fer millores del traçat per millorar velocitat". Segons la plataforma d'usuaris "el desdoblament només tindrà sentit si va acompanyat d'horaris cadenciats (trens regulars cada 15 minuts) per aprofitar al màxim els trams desdoblats i els encreuaments en els de via única. A més, el cadenciament dels trens permet coordinar els horaris amb els serveis de bus que connecten amb poblacions del territori on el tren no arriba". Consideren que "per reduir el temps de trajecte és necessari millorar la freqüència de pas dels trens pels túnels de Barcelona, col·lapsats per la circulació de trens de diverses línies de Rodalies". Mantenen que "per aconseguir la freqüència anunciada de quatre trens per hora cal adquirir nous combois, que s'hauran d'incloure en els pressupostos".

A parer dels usuaris "cal solucionar altres problemes i mancances que el desdoblament no farà: horaris racionals i adaptats a la mobilitat real de les persones, puntualitat, accessibilitat per aconseguir un tren inclusiu, mala qualitat de la informació facilitada per megafonia i teleindicadors, gestió de les incidències, la comunicació", per això demanen una inversió més enllà del desdoblament.