Catalunya continua essent el gran pol d'atracció del turisme rus, ja que el 70% dels russos que arriben a l'Estat escullen Catalunya. Només a Lloret de Mar -on s'està celebrant el congrés- l'any passat van rebre més de 100.000 visitants d'aquest país.

Tanmateix, les circumstàncies a dalt esmentades han provocat que el sector turístic estigui fent esforços per ajustar preus i donar certs avantatges, com descomptes per reserves anticipades. La directora general de Natalie Tours, Natalia Vorobieva, reconeixia ahir que estan "ajustant el preu" dels paquets turístics per tal de fer-los més atractius. També va agrair als hotelers els esforços per abaixar preus per ajustar-se "a la butxaca del rus". Així mateix, va indicar que treballen per donar informació molt clara sobre la destinació i els serveis turístics ja que el 80% dels russos que ve a Catalunya ho fa a través d'agències de viatges. L'empresa de Vorobieva ha mantingut el producte de més qualitat i ha reduït "dràsticament" la resta.

En la mateixa línia es va expressar el director general d'NT Incoming, Joan Pascual, una de les agències receptives de turisme rus a Catalunya. Segons va assegurar, no s'ha tocat tant el preu del producte més car però sí s'estan fent ajustos en els paquets adreçats a les classes mitjanes. A més, també s'estan intentant donar màximes facilitats, com reservar per al client rus habitacions amb vistes al mar pel mateix preu. "Tot plegat està donant bons resultats però no serà fins a l'abril, quan arriben el gruix de reserves, que podrem valorar com va l'any", va manifestar.

El suport de les institucions es reflecteix en accions de promoció i en una aposta per incidir en altres mercats per compensar el descens del turisme rus com Moldàvia, Armènia i Kazakhstan.