Gràcies a les mobilitzacions constants dels veïns de Bàscara, el 19 d'abril del 2013 va entrar en vigor la normativa que determinava que els tràilers no podien circular a la N-II des de la Jonquera fins a Maçanet de la Selva. Ara, al cap de dos anys, la mesura s'ha convertit en un model referent a l'Estat espanyol, tot i que al tram gironí de la N-II ja no s'aplica de la mateixa manera. El fet és que des del passat febrer, coincidint amb l'entrada en funcionament del desdoblament d'aquesta carretera entre Caldes de Malavella i Sils, els camions de quatre eixos o més poden circular de nou pel tram sud de la N-II gironina, de Sils a Maçanet. La prohibició del pas de tràilers ha fet caure en picat els accidents mortals a aquesta carretera, que s'havia convertit en un dels punts negres de la xarxa viària de la província de Girona. Tot i això, el 2015 no ha començat amb bon peu per al tram gironí de la N-II, perquè en els tres primers mesos i mig d'enguany ja ha sumat dos morts, els mateixos que hi va haver en tot el 2014.

La N-II sense camions va agafar pes com a model de referència a principis d'any, quan el Ministeri de Foment va anunciar la seva pretensió, en els territoris on hi ha les infraestructures necessàries, de treure els vehicles pesants de les carreteres convencionals i obligar- los a circular per les autopistes, amb una bonificació del cost del peatge. La idea de Foment, d'aplicar la mesura de la N-II gironina a altres llocs, va arribar després que la Direcció General de Trànsit (DGT) fes un informe que concloïa que la normativa de desviar el pas de tràilers a les autopistes «pot salvar vides». La DGT posava com a exemple els més de 80 quilòmetres del tram gironí de la N-II i també un traçat de 40 quilòmetres de la N-340 a Castelló, on no es permet la circulació de camions des de l'abril del 2014.

L'informe explicava que en només 16 mesos, sumant tot el 2012 i els tres primers mesos i mig del 2013 (abans que entrés en vigor la mesura), la N-II gironina havia registrat 17 víctimes mortals. En canvi, en 24 mesos, des de l'abril del 2013 i fins a l'abril del 2015, el tram gironí d'aquesta carretera ha tingut cinc morts. Malgrat que en aquests dos anys d'aplicació de la normativa s'han reduït de manera notable les víctimes mortals a la N-II de la província de Girona, els tres primers mesos i mig del 2015 registren un repunt de la sinistralitat. La raó és que en aquest començament d'any ja hi ha hagut dos accidents mortals, els mateixos que en tot el 2014. El primer va ser el 10 de gener, quan es va produir un xoc frontal entre dos turismes a la N-II a Garrigàs i va morir el conductor d'un dels cotxes. El segon sinistre va tenir lloc el 4 de febrer a Figueres, quan també hi va haver una col·lisió frontal entre una furgoneta i un turisme. A causa de l'accident, el conductor del cotxe va perdre la vida.

Pel que fa als altres tres sinistres mortals a la N-II gironina sense camions, a principis de novembre del 2014 un home va ser atropellat a la Jonquera i també a principis de març del 2014 un altre home va morir, quan va creuar aquesta carretera a Capmany i un camió va envestir-lo. Així mateix, a finals de l'octubre del 2013, el porter filial del Girona Nil Marin va perdre la vida en un xoc frontal amb un camió a Caldes. Tot i això, el descens de la sinistralitat al tram gironí de la NII ha estat evident des que es va aplicar la prohibició del pas de tràilers que, en consequ?ència, ha provocat que en aquests dos anys hagi augmentat el nombre d'accidents a l'AP-7. El fet és que el tram gironí d'autopista, des de l'abril del 2013, ha tingut un increment notable de sinistres amb implicació de vehicles pesants.