24 de abril de 2015
24.04.2015

140 activitats per conèixer els actius naturals gironins

La campanya 'Ennatura't pretén potenciar el patrimoni des del vessant turístic i sostenible

24.04.2015 | 18:25
Una de les activitats que s´inclouen és anar en ´segway´ per l´Empordà

Ennatura't. Aquest és el nom de la nova campanya promocional que ha creat el Club de Màrqueting de Natura i Turisme Actiu del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona. Aquest nou festival d'activitats a la natura té com objectiu sensibilitzar i donar a conèixer entre població i els visitants els recursos i els actius naturals de les terres gironines des d'un vessant turístic i sostenible. El projecte inclou un total de 140 activitats, paquets i promocions durant tot el mes de maig que van des de fer caiac a l'estany de Banyoles, practicar surf a l'Escala, veure els peixos de les Illes Medes o una ruta en burricleta al Parc Natural del Montgrí, entre moltes d'altres.

Aquest migdia s'ha presentat a Girona la campanya i programació del primer Festival d'activitats de natura, l'Ennatura't, que coincideix amb la celebració de l'Any de la Natura a les comarques gironines. L'acte ha comptat amb el director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos, que impulsa la iniciativa, i de l'alpinista i ambaixador del territori, Joan Cardona.

Després del Festival del Vi, Vívid, que es fa durant aquest mes d'abril, el proper mes de maig es realitzarà l'Ennatura't, una iniciativa que neix amb la voluntat de potenciar i promocionar el patrimoni natural i els actius naturals gironins. Al mateix temps, la campanya permet a les 50 empreses turístiques del territori adherides a la iniciativa, agrupar-se sota una mateixa plataforma i crear més lligams.

El nou festival compta amb 140 activitats, promocions i descomptes vinculats als espais naturals de la Costa Brava i el Pirineu de Girona per a tot tipus de públic. Es tracta d'activitats molt variades que van des del vessant nàutic, a l'esportiu, el cicloturisme, el senderisme o la descoberta de la natura com fer caiac a l'estany de Banyoles, al riu Ter o al cap de Creus, fer 'surf' a l'Escala o passejar per la Vall del Llémena, entre d'altres.

També hi ha altres iniciatives com fer 'snorkel' a les Illes Medes, descobrir els secrets de la Garrotxa passejant per les vies verdes de la comarca, senderisme familiar per la serra de l'Albera, ruta per les coes de l'alta Garrotxa, conèixer els miradors de Setcases, una ruta en burricleta pel Parc Natural del Montgrí, descobrir la fauna del Parc Natural del Cadí-Moixeró, les gorgues de Canet d'Adri tot fet 'trekking aquàtic' o baixar pels barrancs de les Guilleries.

També s'ofereixen estades de cap de setmana a la vall de Núria i a l'Empordà per practicar hípica o paquets d'estades més llargues com la iniciativa de fer senderisme per la Costa Brava, cicloturisme per les vies verdes o la ruta del Camí de Ronda. Unes iniciativa que oscil·len entre els 3 i 30 euros i pel que fa a les activitats especials com les estades de cap de setmana o llarga durada es situen entre els 80 i el 300 euros.

"La Costa Brava i el Pirineu de Girona són una destinació referent del sud de la Mediterrània pel que fa al turisme actiu", ha detallat el director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Tal i com ha explicat Ramos, la campanya vol servir per "activar l'economia turística" de la zona entre Setmana Santa i la temporada d'estiu. En principi, el Patronat té previst repetir-ho l'any vinent incorporant-hi més activitats. Aquest any, el programa complet es pot trobar al web: 'http://natura.costabrava.org'.

L'alpinista gironí i seleccionador català d'esquí de muntanya, Joan Cardona, que apardina la iniciativa ha destacat que es tracta d'un programa "molt positiu" pel territori. El Club de Màrqueting de Natura i Turisme Actiu - organitzador del projecte- va néixer el 2012 amb la finalitat d'aglutinar l'oferta d'activitats turístiques a l'aire lliure de les comarques de Girona i compta amb 220 entitats i empreses del territori.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook