02 de juny de 2015
02.06.2015

Front comú de l'oposició de Ripoll contra el polígon de les Lloses

L'equip de govern de CiU va aprovar el projecte d'urbanitzacio en el darrer ple i en breu la Comissió d'Urbanisme el posarà sobre la taula

03.06.2015 | 07:25

Tots els grups a l'oposició a l'Ajuntament de Ripoll (ERC, Fem Ripoll i CUP), partits sense representació directa al ple, com ICV-EUiA, i entitats ambientalistes s'han ajuntant per reclamar un procés participatiu abans que tiri endavant el projecte del polígon de les Lloses, a la carretera entre les Lloses i Ripoll. Fa pocs dies, els projecte va passar l'aprovació del ple de Ripoll i ara falta que la Comissió d'Urbanisme de Girona hi doni el vistiplau definitiu.

La posició de l'Ajuntament de CiU és que el polígon de les Lloses és necessari de cara a disposar de reserva de sòl industrial. Assenyala que hi han dues empreses interessades a instal·lar-s'hi i que cal evitar la pèrdua de llocs de treball per manca de sòl industrial.

Tot i que la Comissió es reuneix en breu i -segons l'Ajuntament- només es preveu la demanda de petites modificacions de l'Agència Catalana de l'Aigua, els grups opositors volen aturar el projecte en base a la mobilització ciutadana. Els arguments per aturar el projecte els van fer públics ahir en un manifest que van donar a la premsa al lloc, on ha d'anar el polígon.

Els opositors a la urbanització industrial consideren que és una operació especulativa i exposen una relació de les naus buides d'ús immediat i de les parcel·les de sòl industrial amb llicència d'actuació immediata. En concret exposen que hi ha un polígon buit a l'entrada de Camprodon, sòl a la Farga de Bebié (entre Montesquiu i les Lloses), Les naus de les colònies l'Herand i el Molinou (Campdevànol) i els acabats del Pirineu de Ribes (Ribes de Freser), la colònia Llaudet (Sant Joan de les Abadesses), les naus de l'antiga Saphil a Ripoll i d'altres.

Davant de tant de sòl industrial, el manifest exposa: "Sembla que aquesta operació és especulativa per ella mateixa (sense tenir un estudi públic previ i rigorós sobre l'oferta i la demanda existent). També enumeren la -segons ells- extrema fragilitat dels paisatges del Ripollès, on les planes no arriben al 7% del total de la superfície comarcal. Demanen que la Comissió d'Urbanisme tingui en compte el valor ambiental de la plana fluvial de la carretera de les Lloses.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook