La recuperació del vol entre Girona i Madrid és cada vegada més a prop. L´aerolínia Flyinfiniti preveu operar quatre freqüències diàries d´aquesta ruta a partir de l´1 de setembre. Aquesta companyia, que disposarà d´un avió amb la base a l´aeroport de Vilobí d´Onyar, detalla que hi haurà un primer vol que sortirà a les 7 del matí de Girona i que arribarà a les 8 a Madrid. Llavors, es calcula que el mateix avió sortirà a les 9 del matí de Madrid i que arribarà a les 10 a Girona. La tercera freqüència sortirà a última hora de la tarda de Girona i arribarà al vespre a Madrid, mentre que el darrer vol sortirà a les 9 del vespre de Madrid i arribarà a les 10 de la nit a Girona.

De moment, Flyinfiniti ja garanteix que d´aquí a tres mesos prestarà com a mínim aquestes quatre freqüències diàries, de dilluns a divendres, entre Girona i Madrid. Tot i això, l´aerolínia no descarta que la mateixa ruta pugui tenir més vols. El vicepresident de la companyia, Gabriel Zarza Wiesenthal, explica que s´estudia la possibilitat de fer quatre freqüències més: un parell a mig matí i dues altres a primera hora de la tarda. Ara bé, Zarza assenyala que aquests vols s´implementaran en funció de l´ocupació que assoleixi la ruta. Pel que fa als caps de setmana, Flyinifiti preveu utilitzar l´avió per enllaçar Girona amb altres destins, que poden ser ciutats europees o espanyoles.

De fet, entre les rutes que planteja l´aerolínia per als caps de setmana, hi ha poblacions del sud de l´Estat, com Sevilla, Màlaga o Granada. Altres possibles opcions són localitats del nord, com Bilbao o la Corunya. Tot i això, Zarza posa de manifest que el vol principal de la companyia és Girona-Madrid. «Tenim clar que la prioritat és implementar aquesta ruta i consolidar-la», afirma el vicepresident de Flyinfiniti. A més, si finalment aquesta connexió es recupera el setembre, farà gairebé tres anys que l´equipament de Vilobí no disposa de l´enllaç amb Madrid. L´últim vol va ser el 27 d´octubre del 2012 i aleshores prestava l´enllaç Ryanair.

També ara, a diferència de fa tres anys, ja hi ha en funcionament la línia del TAV entre Girona i Madrid. Malgrat tot, Zarza considera que el TAV «no és competència». «Si vols ser a Madrid a les 9 del matí, amb el TAV no és possible», subratlla el vicepresident de l´aerolínia, que valora que «no és el mateix arribar en una hora que en quatre hores». A més, Zarza considera que «hi haurà molta gent de Madrid i de la seva àrea d´influència que voldrà venir a Girona per fer negocis».

Pel que fa a la companyia, Zarza explica que el pla de negoci de Flyinfiniti «no inclou subvencions». «Hem de vendre els bitllets, assolir una ocupació adient i ser competitius», destaca el vicepresident de l´aerolínia. Flyinfiniti, tal com ja va avançar Diari de Girona fa un mes, és la marca comercial de Sky City; una empresa de recent creació amb la seu a Girona.