l'Ajuntament de la Vall de Bianya ha proposat al Ministeri de Foment millores a la N-260 en el pas pel municipi de la Vall de Bianya i desar el projecte de desdoblament. Tècnics de l'Ajuntament han dut a Madrid una planificació que preveu una nova rotonda d'accés a la zona de Lloc Alou, millorar la pavimentació i la senyalització, passarel·les per a vianants als llocs, on ara hi han semàfors i vorals més amples. L'objectiu de la proposta és fer que el Ministeri descarti la idea de connectar la Garrotxa amb el Ripollès a través d'una autovia de 4 carrils.

De fet, l'Ajuntament de la Vall de Bianya considera que l'autovia ha estat descartada per Foment. Almenys, ho dedueix del resultat de les reunions recents entre polítics de la Garrotxa i càrrecs de Foment.

A l'abril passat, una delegació formada per polítics i tècnics de la comarca va viatjar a Madrid per presentar al·legacions a la part de la variant d'Olot que correspon a Foment. Una de les propostes de la Garrotxa va ser la de congelar la idea de a partir de la variant d'Olot connectar la Garrotxa i el Ripollès amb una autovia.

El projecte de variant presentat pel Ministeri de Foment a primers d'any incloïa la circumval·lació d'Olot i l'autovia de la Vall de Bianya en una sol avanç del projecte. A la reunió, els representants de Foment van acceptar la petició i, almenys, van decidir congelar el projecte.

El resultat obtingut -segons fonts de l'Ajuntament de la Vall de Bianya- va ser perquè a la reunió van haver-hi representants de tots els partits.

Ara, la proposta de l'Ajuntament és canviar el model d'autovia per una carretera moderna que corregeixi els punts negres.

A més de congelar el projecte d'autovia que havia de connectar la Garrotxa, amb l'autovia C-17 al Ripollès, la reunió va acordar prioritzar la variant d'Olot en sí mateixa. Pel que fa a la variant hi ha partits i plataformes veïnals que estan en contra de fer-la sense un túnel a l'Hostal del Sol.