Girona s'ha consolidat com a capital del shopping social amb la sisena edició del Shopp Out que es va fer des del dimecres i fins al diumenge passat a la seu de la Fundació Ramon Noguera de Girona. Aquest esdeveniment permet difondre i donar suport a la feina que porta a terme l'entitat, perquè el 5% de les vendes es destina a impulsar-ne els projectes socials. A més, la pluja dels primers dies no va evitar una bona afluència de gent. Les primeres estimacions assenyalen que en els cinc dies de Shopp Out més de 40.000 persones han visitat la iniciativa de la Fundació Ramon Noguera. Es tracta d'una xifra similar a l'assistència que es va registrar a l'última edició del mes de maig. Entre les novetats, aquesta vegada hi havia espectacles infantils, actuacions musicals i també una oferta gastronòmica.

La directora-gerent de la Fundació Ramon Noguera, Pepita Perich, subratlla que les bones xifres d'assistència demostren "l'arrelament dins de la societat gironina del concepte Shopp Out, que ajuda a difondre i a visualitzar el projecte social" d'aquesta entitat. Perich reconeix que les novetats d'aquesta edició també han contribuït a consolidar Girona en una capital del shopping social: "Tot i la climatologia adversa, hem mantingut l'afluència de gent".

I és que la pluja que va caure dimecres al matí a Girona no va fer aturar els visitants, que el dimecres van fer cua a l'exterior de la seu de la Fundació Ramon Noguera per poder-hi accedir quan es van obrir les portes, a les 10 del matí. L'assistència es va intensificar, sobretot, el cap de setmana, fins al tancament del sisè Shopp Out, el diumenge a les tres de la tarda.

En aquests cinc dies els visitants han trobat articles per a la llar, roba d'home, dona i infantil, calçat i altres complements d'una trentena de marques, a més de la botiga de laFundació, la marca pròpia de la Fundació Ramon Noguera que es troba oberta tot l'any a la mateixa seu. El públic assistent ha gaudit de descomptes de fins a un 70% en les més de 30 marques de l'àmbit de la moda, en una superfície de més de 4.500 metres quadrats.

En la sisena edició s'ha potenciat el concepte Happy Shopping, per aconseguir que els visitants puguin trobar-hi tot el que necessiten per passar una jornada agradable. Espais de descans i esbarjo, zones de música, espectacles infantils i una oferta de restauració innovadora amb food truck-les furgonetes que es transformen en restaurants amb rodes- han estat algunes de les novetats.

Una iniciativa des del 2013

L'èxit i el ressò d'aquesta iniciativa pionera que va engegar la Fundació Ramon Noguera ha mantingut una tendència a l'alça des de la primera edició, que es va fer el 2013 i va comptar amb tres marques en un espai de només 300 m2. A la segona edició l'espai es va doblar i hi van participar set marques, mentre que el maig de l'any passat es va passar a 20 firmes comercials amb més de 4.000 m2 d'exposició. Després, el nombre de marques ja va augmentar l'octubre del 2014 fins a la trentena (i que s'ha mantingut en les edicions posteriors).

Pel que fa a la Fundació Ramon Noguera, enguany arriba al seu 50è aniversari. L'entitat és especialista en la creació i la gestió de centres i serveis adreçats a persones amb discapacitat intel·lectual i també a infants amb trastorn. A més, la seva activitat es desenvolupa tant en l'àrea laboral com social.