L'aeroport de Girona ha perdut aquest setembre un 19% dels passatgers, respecte al mateix mes de l'any passat. L'equipament de Vilobí d'Onyar ha registrat 217.884 viatgers en el novè mes del 2015, que són 51.000 usuaris menys que el setembre del 2014. De moment, a l'aeroport de Girona-Costa Brava, tots els mesos d'enguany han patit una caiguda de passatgers si es compara amb l'any passat.

D'aquesta manera, des del gener i fins al setembre, l'aeròdrom gironí ha comptabilitzat en total 1.481.507 passatgers. Es tracta d'un descens d'un 18,8% dels viatgers, respecte als nou primers mesos del 2014. Tant en el balanç del setembre com en l'anual, Girona se situa a la posició número 17 del rànquing dels aeroports d'Aena amb més usuaris.

Evolució dels passatgers a l'aeroport

Passatgers a l'Aeroport de Girona | Create line charts

Una vegada més, el percentatge positiu es troba en el transport de mercaderies. L'equipament de Vilobí ha registrat aquest setembre 6.050 quilos, que són un 8% més que el mateix mes de l'any passat. Les operacions de l'aeroport de Girona també han crescut en el novè més del 2015, amb un total de 2.045 moviments. Això ha suposat un 3,4% més d'operacions que el setembre del 2014.

Males perspectives per al darrer trimestre

De cara al darrer trimestre, el panorama a l'aeroport gironí és poc esperançador. La previsió de la companyia Ryanair -l'única que hi ofereix vols regulars- és oferir 13 rutes a sis països, mentre que l'hivern passat n'operava 14 a set països diferents.

L'aerolínia no només no recupera les connexions històriques de Londres o París, sinó que elimina dues rutes que oferia l'any passat: Glasgow i Pescara. L'única nota positiva és la d'un nou vol a la ciutat polonesa de Cracòvia.

A més, fa pocs dies la companyia Skycity (que fins ara s'havia donat a conèixer com a Flyinfiniti) va ajornar la posada en marxa del vol Girona-Madridvol Girona-Madrid. L'aerolínia pretenia recuperar aquesta ruta a finals d'aquest any, però finalment la connexió haurà d'esperar fins al 2016. El motiu, segons ha explicat el vicepresident de la companyia, Gabriel Zarza, és que l'avió que ha d'operar el vol encara no es troba a l'equipament de Vilobí d'Onyar, perquè falten acabar les tasques de manteniment i pintura.