Els treballadors de l'Administració de la Generalitat a Girona aposten per potenciar la innovació i el talent intern de cara a donar un millor servei. Els empleats han participat en una prova pilot que ahir es va presentar a la I Jornada d'Innovació. Durant la jornada, els treballadors participants van presentar sis prototips elaborats per grups d'empleats de la Generalitat a Girona. Aquests prototips donen resposta als reptes d'innovació plantejats a l'entorn de la desburocratització de determinades àrees, entre altres.

Un dels prototips proposats és l'anomenada Carpeta del ciutadà. El seu objectiu és crear una aplicació per a ordinadors, tauletes i mòbils, des de la qual poder accedir a consulta de tràmits, carnets i altres documents que pertanyen al ciutadà.

També n'hi ha un, que sota el nom de Formularis 3.0, busca un replantejament integral dels tràmits en línia per tal d'oferir un servei d'atenció al ciutadà més eficient i àgil, amb uns formularis menys feixucs i més adaptats a les necessitats de l'usuari. També es va presentar un altre projecte que s'anomena Pagar millor i que busca homogeneïtzar el sistema de pagament dels diversos tràmits i taxes la Generalitat. I un altre destacat és +CO (Coworking), que cerca crear una comunitat de participació i col·laboració de treballadors públics de la qual neixin sinergies i nous projectes.

La Jornada la va inaugurar la secretària d'Administració i Funció Pública, Meritxell Masó, i el delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús. Casadesús va destacar que el model d'organització de la Generalitat a Girona, on 900 persones treballen en un mateix edifici, compartint espais i recursos, ha fet possible aquesta prova pilot a través de la comunitat GIR-Innova Canal Innovació. Així mateix, Casadesús va donar les gràcies a les persones implicades, que van dedicar temps i esforços a l'elaboració d'aquests projectes. I va assegurar que «els millors agents per a la reforma de l'Administració són els mateixos treballadors», segons va informar en un comunicat.