"L'aeroport de Girona ha d'oferir un producte complementari al de Barcelona que sigui més senzill i més barat per a les companyies". Aquesta és la fórmula que va defensar ahir el director de l'aeroport de Girona-Costa Brava, Lluís Sala, amb l'objectiu d'aconseguir frenar la caiguda de passatgers que, des del 2008, pateix cada any l'equipament de Vilobí d'Onyar. En una trobada amb periodistes, Sala es va mostrar "esperançat" amb el futur de l'aeroport i va afegir que la instal·lació disposa d'un "paper valuós a jugar en el món aeroportuari de Catalunya". De fet, va explicar que la direcció de l'aeròdrom gironí (gestionat per Aena) "creu en un canvi de tendència" en el nombre d'usuaris perquè "el transport aeri s'està movent amb factors que milloren", com la recuperació del turisme internacional i la demanda interna.

Per això va destacar que, tot i que "les xifres de trànsit dels últims quatre anys no han estat les esperades", la direcció de l'aeroport de Girona "segueix treballant" per oferir un producte aeroportuari "diferent que garanteixi el futur". Sala va subratllar que el seu producte ha de ser "més eficient en tots els procediments, com en l'embarcament, la facturació i la recollida d'equipatges". Ara bé, va posar de manifest que "sobretot el preu ha de ser diferent", ja que va considerar que el sistema tarifari de l'equipament de Vilobí (de taxes, bonificacions i promocions) també ha de ser "més barat". "Aquest producte segur que ens donarà resultats", va afirmar Sala, que va valorar que el món aeroportuari "és com qualsevol negoci perquè no es pot vendre només un producte de luxe".

El director de l'aeroport va afegir que "a causa de la proximitat amb Barcelona i de l'èxit de la capital catalana, segur que en algun moment hi ha companyies que estan interessades a cobrir la demanda d'aquest mercat volant a Girona". "Ens hem de concentrar amb això en el futur", va sentenciar Sala, que va explicar que la situació actual de l'equipament és "conjuntural", de la mateixa manera que els 5,5 milions de passatgers anuals del 2008 formaven part d'una altra situació "conjuntural". Per tant, va destacar que l'aeroport de Girona "ha d'estar preparat per aprofitar qualsevol oportunitat i poder aconseguir un creixement que sigui sostenible", ja que va assegurar que "a causa de l'alta competència" entre aerolínies que ara es produeix a Barcelona pot ser que hi hagi companyies que "busquin un nou producte".

Pel que fa al calendari del 2016 de l'aeròdrom gironí, Sala va avançar que es preveu que l'equipament "tingui alguna companyia més" la temporada d'estiu de l'any vinent. "Un objectiu del nostre pla estratègic és diversificar les aerolínies que operen a l'aeroport", va explicar el director, que va subratllar que l'equipament "estarà encantat" d'incorporar noves companyies, com Jet2 i Scandjet. Sala també va afegir: "Jo veig més a prop el vol entre Girona i Madrid".

Finalment, va detallar que després que ja s'hagin concretat els "slots" (les rutes que poen efectuar les aerolínies a cada franja horària), Ryanair pot determinar la seva estratègia per a l'any vinent, que en el cas de l'aeroport de Girona és rellevant perquè permet establir "la disponibilitat de flota" de la companyia irlandesa. "Veurem quin és l'escenari", va afirmar Sala, que va valorar que Ryanair -que va definir com el "principal client" de l'equipament- "mantindrà la seva presència" a la instal·lació de Vilobí. De moment, l'aerolínia ha posat a la venda 29 rutes per a la temporada d'estiu del 2016 a l'aeroport de Girona, que són set enllaços menys dels que ha prestat Ryanair en la temporada estival d'aquest any a l'equipament gironí.