El Consell de la Garrotxa estudiarà el sistema de transport públic per demanda. «En el darrer Consell d'Alcaldes -va explicar Joan Espona (president del Consell Comarcal per CiU)- vàrem parlar d'una demanda regulada del transport públic». Va subratllar que una de les idees del Consell d'Alcaldes és crear una demanda regulada que tingui en compte, per exemple un servei d'autobusos per dur els joves a les festes.

La intenció de posar en valor el transport públic per demanda va ser un dels temes debatuts en el decurs de l'aprovació del conveni de Mobilitat, Infraestructura i Camins entre el mateix Consell i el Departament de Territori i Sostenibilitat per la millora dels serveis de transport de viatgers a la Garrotxa. En previsió d'ampliar serveis de demanda, l'acord preveu una partida de 5.000 € per al 2016.

L'acord va tenir el vot unànime dels grups, CiU, ERC, CUP i PSC. ERC no va fer comentaris. La portaveu de la CUP, Sílvia Pagès, va demanar: «Campanyes de conscienciació per a l'ús del transport públic». També va indicar la possibilitat de fer que els usuaris s'organitzin. Josep Guix (PSC) va dir:?«Estic d'acord amb el fet que hem de finançar un transport a la demanda, perquè potser és la manera més sostenible de mantenir el transport públic».

Segons va explicar el conseller Joan Gainza (alcalde de Maià de Montcal per CiU), «Arran de la llei d'alta muntanya, l'any vinent s'introduiran algunes modificacions en el conveni establert pel Departament i el Consell Comarcal».

Va continuar: «L'acord només inclou les actuacions que representin serveis d'àmbit intern comarcal». Va puntualitzar:?«No inclou serveis d'increment de les expedicions que connecten la comarca amb d'altres territoris». Va posar d'exemple, els serveis Olot Girona per Banyoles i per Amer o Sant Feliu de Pallerols.

La despesa dels desplaçaments en transpot públic fora de la comarca passen a ser assumits directament pel Departament de Territori i Sostenibilitat. El fet ha reduït fins a 123.000 € una partida que el 2015 va ser de 230.000 euros.