La prèvia del Nadal ahir a Girona va incloure un mercat gastronòmic de carrer protagonitzat per les caravanes de menjar de moda: les food trucks, una vintena de les quals van ocupar un carrer Migdia inusualment tallat al trànsit. Es tractava de la segona edició del Girona Street Food Market, que va combinar els tastets de menjars d'arreu amb actuacions musicals al migdia -a càrrec del WoM Trio- i al vespre -amb un DJ de l'Escola de producció musical de Girona, Eumes-, a més d'un espectacle d'animació infantil a mitja tarda -ofert per Els Trambòtics.

Una de les principals artèries comercials de la ciutat va oferir una manera diferent de fer les compres o de gaudir d'un dissabte al carrer, animant compradors i vianants a acostar-se als mostradors de les caravanes; segons els seus responsables, l'edat del públic va anar baixant a mesura que passava el dia.

L'estètica és un factor important de les food trucks-curosament decorades i il·luminades-, però l'essencial es cou a la cuina i aquesta oferia un ampli ventall de possibilitats. Per a aquelles persones que prefereixen les gastronomies foranes, al carrer Migdia hi van aparcar caravanes-restaurant amb gust a Estats Units -amb hot dogs sobretot-, Itàlia, França, Colòmbia o Mèxic.

Però, a més de pizzes, creps o fish & ships també hihavia una bona representació de menjar quilòmetre zero i de propostes gastronòmiques originals. Com a exemples, la FoodFunTruck que regenta el palamosí Albert Serralbo juntament amb la Berta, que l'any passat va participar en l'estrena de la Girona Street Food Market amb una oferta només vegetariana que ahir va ampliar amb una varietat d'humus o plats com vedella -de proximitat- amb bolets. A la vora, el Bar de Gerard Navas -amb la cuina com a afició, ja que la seva formació és en màrqueting i el seu soci en disseny gràfic- s'oferia uns apetitosos shuffles, en els quals tot es menja: des dels nius de patates fregides "palla" farcides amb verdura o amb carn.