L'alta velocitat entre Catalunya i França ha tancat el seu segon any en funcionament amb més de 2 milions de viatgers, un 7,6% més que durant el primer any en servei. D'aquests, 865.000 persones són viatgers que han creuat la frontera entre Catalunya i França i la resta es tracta de passatgers que han utilitzat aquesta línia d'alta velocitat -coordinada per Renfe i l'SNCF, la seva homònima a l'Estat francès- per fer trajectes ?interns dins de cada un dels dos territoris.

Amb 217.383 persones, la connexió entre Barcelona i París (amb aturades a Girona i Fgueres) és un dels eixos principals. Però la connexió Barcelona-Lió ha estat la que més ha crescut aquest any amb un increment del 25% respecte el mateix període de 2014. La majoria dels clients que usa els trens internacionals de la línia Renfe-SNCF són parelles o famílies que viatgen per oci.

El servei de Renfe-SNCF en cooperació que uneix Barcelona amb París i Marsella es va inaugurar el 15 de desembre del 2013. Durant el seu primer any va transportar 1,85 milions de passatgers i aquest segon any en funcionament ja ha superat els 2 milions de persones. En concret, només deu trens fan aquesta línia internacional que connecta Barcelona i París, Barcelona i Lió, Barcelona amb Tolosa i finalment Madrid amb Barcelona i Marsella.

Dissabte, les dues empreses van celebrar el seu segon aniversari amb un viatge entre Barcelona i Narbona. Durant l'hivern, cinc freqüències connecten Catalunya i França amb trens directes d'alta velocitat, sis a la primavera i fins a set durant la temporada d'estiu per donar resposta a l'increment de la demanda. Durant els mesos més calorosos, la relació Barcelona - París es reforça amb quatre freqüències diàries. Aquesta és la línia amb més viatgers i que enguany ha crescut un 12,1% respecte l'any passat.

Coincidint amb el segon aniversari de la línia, les dues companyies van posar en marxa una campanya promocional que permetia viatjar des de Catalunya fins a França amb trens d'alta velocitat per només 39 euros.