El tram de la carretera GI-682 que uneix Lloret de Mar amb Malgrat (Maresme) és un punt negre de la xarxa viària de Girona. El motiu: la concentració d'accidents. Així ho revela l'estudi d'avaluació de carreteres EuroRAP, que per catorzena vegada analitza l'accidentalitat a la xarxa viària catalana. En aquest espai de 10,4 quilòmetres entre Malgrat i Lloret hi ha hagut de mitjana 0,57 accidents amb morts i ferits greus per quilòmetre entre el 2012 i 2014.

De fet, en l'estudi es pot veure com 8 dels 10 trams amb elevada concentració d'accidents de Catalunya es troben situats a l'àrea metropolitana de Barcelona i la GI-682 -de Lloret a Malgrat- està situada en la desena posició del rànquing. En aquesta carretera hi passen de mitjana diàriament 19.194 vehicles, sobretot a l'estiu, en ésser una carretera que transcorre entre poblacions de la costa.

Es dóna el cas que a més de ser un tram amb alta concentració d'accidents també ho és per l'elevat nombre de sinistres viaris protagonitzats per motos i ciclomotors. El 65% dels fets en aquest tram de 10,4 quilòmetres han estat protagonitzats per motos, cosa que ve a suposar 0,35 accidents de moto per quilòmetre.

L'estudi del RACC ha analitzat dades dels darrers tres anys -2012 a 2014- i relaciona l'accidentalitat -morts i ferits greus- que es dóna en un tram concret amb la seva intensitat mitjana de trànsit diària. L'objectiu és millorar la seguretat viària. L'ha realitzat el RACC en col·laboració del Servei Català de Trànsit, la Diputació de Barcelona i el Departament de Territori.

Una altra dada rellevant de l'estudi és que a la xarxa viària de Girona s'han incrementat en un 2,7%?els quilòmetres amb un risc molt alt de patir un accident. Mentre que la mitjana catalana és d'un 0,4%. I de fet, segons l'estudi, els quilòmetres de risc molt alt representen un 16% del total de la xarxa viària catalana analitzada que és de 6.343 quilòmetres.

Punt negre a la N-260 a Alp

També ha avaluat els 10 trams on hi ha més risc de patir un accident de Catalunya i l'estudi mostra que en sisè lloc hi ha la N-260 entre Alp i la frontera francesa. En aquest tram de 6,5 quilòmetres de la xarxa viària gironina hi circulen diàriament 6.316 vehicles de mitjana i durant el darrer trienni almenys hi ha hagut de mitjana cada any 1,67 accidents amb morts o ferits greus.

Aquest tram de la N-260 que transcorre pel Pirineu fa tres triennis seguits dins del llistat de l'EuroRAP per la seva perillositat. Amb tot, el punt negre amb més risc d'accident de Catalunya és a la B-502, entre Vilassar i Argentona. Són 6,3 quilòmetres on hi ha hagut una mitjana de tres accidents amb morts o ferits greus cada any.