Un 52,75% dels veïns que diumenge passat (dia 20 de desembre) van entrar al dispensari per votar pel canvi de model turístic del poble i deixar fer un càmping van votar que sí. En canvi, un 47,03% van votar que no i un 3,93% en blanc. Van participar 127 de les 270 persones que podien votar. La pregunta de la consulta era clara: «Voleu que l'Ajuntament de Mieres iniciï la modificació del POUM per permetre càmpings al municipi?». Les respostes podien ser: sí, no, en blanc o nul. L'equip de govern de la CUP va decidir obrir el referèndum a tots els ciutadans majors de 16 anys de la vila.

El resultat no va ser l'esperat per l'Ajuntament per prendre una decisió vinculant. Havien afirmat que necessitaven una majoria superior al 50%. Això no obstant, el resultat va ser prou significatiu, perquè l'Ajuntament el tingui en consideració. «Hem arribat a un 47% de participació, no és un 50% però creiem que és una xifra molt significativa» ha explicat l'alcalde, Enric Domènech (CUP). Ha afegit: « El poble ha respost i, per tant, ho hem de tenir en compte i en consideració».

La idea ara és activar una proposta que contempli l'adaptació del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) a un càmping sostenible. És a dir, limitar les places, determinar l'espai i establir criteris de sostenibilitat per tal d'arribar al màxim de consens possible. La publicació de les condicions queda per passades les vacances de Nadal.

La consulta forma part de les accions destinades a fomentar la participació dels veïns en les decisions del govern municipal. Des del juny -quan va entrar el nou equip de govern- han fet diverses assemblees, en les quals els veïns han participat de les decisions de l'Ajuntament. Per exemple, van escollir per votació el nom de la revista del poble. Van poder optar en entre Vall de Mieres i La roca del migdia.

El nom escollit va ser La roca del migdia. El nom fa referència -segons l'alcalde- a una zona del poble, on hi ha una roca emblemàtica.

A més d'escollir el nom de la revista, els veïns han fet propostes com la de crear un grup de WatsApp per tal de compartir cotxe i així suplir les carències del transport públic. La previsió és incrementar el foment de la participació.