Si no hi ha cap altre imprevist, l’aeroport de Girona tindrà -com a mínim- un regal de Reis que serà l’arribada de l’avió de la companyia Skycity (que es preveu que operi el vol amb Madrid). Així ho va explicar ahir el vicepresident de l’aerolínia, Gabriel Zarza, que va detallar el seu nou calendari per posar en funcionament la ruta entre Girona i Madrid. Zarza va assegurar que a principis de gener ja hi haurà a les pistes de Vilobí d’Onyar el seu avió (un Fokker 100), que ha de ser l’aparell que operi aquesta connexió. Així doncs, va concretar que quan l’avió es trobi a l’aeroport de Girona, estarà prop d’un mes fent enllaços xàrters des de Vilobí perquè la tripulació tingui temps de provar i conèixer l’aparell.

Mentrestant, la companyia començarà a programar els vols i posteriorment a vendre els bitllets de les línies regulars que es preveu que presti l’avió des de Girona. La intenció, segons va afirmar ahir Zarza, és que les rutes regulars entrin en servei un mes després que l’aparell hagi operat els vols xàrters. Pel que fa a l’oferta de connexions, Skycity manté la idea de fer un enllaç al matí i un altre al vespre entre Girona i Madrid. Sobre la franja del migdia, l’aerolínia ha decidit prestar un altre vol regular -des de les pistes de Vilobí- que ofereixi la ruta entre Girona i la Corunya.

Retard respecte a la previsió

Ara bé, la previsió de la companyia Skycity de moment ha acumulat uns quants mesos de retard. El motiu és que a principis de juny, l’aerolínia va anunciar la intenció de poder començar a operar la connexió entre Girona i Madrid a partir del setembre d’aquest mateix any. Tot i això, a principis d’octubre la companyia va explicar que, a causa de les tasques de manteniment i pintura de l’avió, la posada en marxa de l’enllaç es retardava fins a principis del 2016, malgrat que l’aparell ja seria a les pistes de Vilobí a partir del novembre o del desembre. Finalment, Zarza va explicar ahir que l’arribada de l’avió a l’aeroport de Girona s’ha posposat fins al gener del 2016 perquè s’ha hagut de canviar una peça de l’aparell que «s’havia de fabricar».

Per això, Zarza va assegurar que la convicció de Skycity és «comunicar Girona amb la resta d’Espanya i del món». També va afegir que l’aerolínia, com ja havia anunciat anteriorment, està «negociant» disposar d’un segon avió que permeti fer altres vols que connectin, per exemple, Girona amb Lisboa o amb altres destins.