El Ministeri de Foment ha licitat el contracte per a l'execució de les obres de l'enllaç de Vidreres a l'autovia A-2. La licitació va sortir publicada ahir al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). El pressupost de licitació de les obres ascendeix a 24.428.629 euros. L'actuació permetrà millorar la funcionalitat de l'enllaç, sobretot la connexió des de Barcelona per l'AP-7 cap a l'A-2 en sentit Girona. Segons ha apuntat el Ministeri, aquesta actuació s'emmarca dins del pla de millora del corredor format per l'autopista AP-7 i la carretera N-II al seu pas per Girona.

A l'entorn de Vidreres es connecten actualment la carretera N-II i l'autovia C-35 de Maçanet de la Selva a Palafrugell per mitjà d'un enllaç amb forma de trèvol. La N-II connecta amb l'AP-7 a través d'aquest enllaç i d'un petit tram de la C-35.

El Ministeri assenyala que a causa de la transformació de la N-II en l'autovia A-2 en aquesta zona (actualment en execució el tram Maçanet - Sils) és necessari remodelar l'enllaç de Vidreres per augmentar les seves prestacions, especialment en el moviment des de Barcelona per l'AP-7 cap a l'autovia A-2 en sentit Girona.

Per a això se substituirà el branc actual en forma de llaç, on els vehicles han de girar 270 graus amb un radi reduït, per un branc semi-directe amb traçat més ampli que permet més velocitat i augmenta la capacitat.

A més, en aquest projecte es dissenya un nou enllaç al sud del de de Vidreres, denominat de Can Cartellà. Entre tots dos es construirà un nou traçat per a la N-II que millora les característiques de l'actual mitjançant l'ocupació de revolts de radi més ampli, segons ha apuntat el Ministeri.

L'antiga N-II quedarà com a via de servei a l'oest del nou traçat per a la N-II. També es construirà una via de servei a l'est del nou traçat de la N-II. D'aquesta manera, s'eliminen els accessos directes de camins i propietats adjacents a la carretera, reordenant-los en aquestes vies de servei, la qual cosa incrementarà la seguretat vial, assenyala el Ministeri.

Les dues vies de servei, a l'est i oest del nou traçat de la N-II entre els enllaços de Vidreres i Can Cartellà, tindran continuïtat tant cap al nord en el tram de l'autovia A-2 entre Maçanet i Sils, com cap al sud en el projecte de condicionament de la N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, actualment en redacció. A més es projecta una nova glorieta en la C-35, al costat de les cabines de peatge per les quals s'accedeix a l'autopista AP-7.

La nova glorieta en la C-35 estarà formada per una calçada anul·lar de 8 metres que permetrà albergar dos carrils i voral exterior i interior. Es necessitarà la construcció de deu estructures, que són tres passos superiors, formats per taulers de llosa de formigó pretesat -un d'ells permetrà constituir l'enllaç de Can Cartellà i els altres dos el nou branc semidirecte a l'enllaç de Vidreres-, dos passos inferiors que permetran el pas de les dues vies de servei per sota de l'autovia C-35, i cinc murs, fonamentalment per minimitzar l'ocupació de la infraestructura i així evitar afeccions a les edificacions adjacents.

Fa pocs dies, el Ministeri de Foment va autoritzar la licitació de les obres de remodelació de l'enllaç entre la C-35 i l'N-II a Vidreres. La carretera tindrà tres carrils de 3,50 metres per sentit i vorals exteriors de 2,50 metres. A part, entre els enllaços de Can Cartellà i Vidreres, s'han dissenyat dues vies de servei que discorreran pels marges de la carretera N-II.

Amb aquesta intervenció es pretén també canalitzar el tràfic d'entrada i sortida de l'autopista i l'accés al municipi de Maçanet de la Selva un dels punts principals d'entrada de molts vehicles provinent de les comarques barcelonines en destí al litoral gironí.