La línia R11 de Rodalies, que connecta la demarcació de Girona amb Barcelona, va tornar ahir a la normalitat. Si més no els trens de la línia van recuperar els seus horaris habituals, ja que el darrer mes no han pogut operar a ple rendiment (a causa d'un robatori de cable de coure el passat 15 de desembre). Per això, en l'últim mes, els combois de la R11 han patit retards i han modificat horaris, perquè el furt de fa quatre setmanes va obligar a reestructurar el servei dels trens regionals. Així doncs, la línia R11 -juntament amb la R2- va quedar restablerta ahir a primera hora, coincidint amb la posada en marxa diària del servei.

La circulació de la R11 es va haver d'alterar el mateix 15 de desembre després que es produís un robatori de 480 metres d'un cable del sistema d'electrificació de Mollet del Vallès. Això va provocar que el posterior contacte de cables d'alta tensió, amb altres conductors elèctrics de baixa tensió, causés incendis i deixés afectacions en diferents punts de la infraestructura ferroviària. Els incendis van alterar quatre enclavaments -els sistemes de gestió de tots els dispositius de trànsit en estacions o bifurcacions-, dos dels quals van quedar completament destruïts i altres dos danyats.

El furt també va provocar greus afectacions a les xarxes de cablejat de comunicacions, instal·lacions de seguretat, sistemes de senyalització i equips informàtics que regulen la circulació de trens en estacions i trajectes entre La Llagosta, Cerdanyola Universitat i Mollet-Sant Fost.

Els usuaris ho celebren

Els passatgers de Rodalies van celebrar ahir el retorn a la normalitat de la línia R11 -també de la R2- gairebé un mes després del robatori de cable a la bifurcació de Mollet del Vallès, cosa que ha deixat el servei funcionant a mig gas. Els usuaris consultats a l'estació de Sants es van mostrar satisfets, sobretot ara que ja han acabat les vacances de Nadal i s'han reincorporat a la feina o als estudis. El fet és que entre el 15 de desembre i el 10 de gener, el temps previst per als trajectes s'ha allargat. Per això, els viatgers van lamentar els retards en els dies de funcionament anòmal del servei i van afegir que s'han vist perjudicats per la disminució dels combois, a més que feien els recorreguts amb més lentitud. Els usuaris esporàdics, en canvi, han pogut planificar els trajectes amb temps i en general no han percebut un servei deficient.