Els productes turístics culturals i enogastronòmics de la Costa Brava i el Pirineu de Girona són les principals demandes i reclams per les companyies operadores de viatge espanyoles que s'han reunit a Fitur 2016. De moment, deu operadors turístics espanyols s'interessen pels productes i paquets turístics temàtics de la Costa Brava. Des d'ahir i fins diumenge, l'oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona serà present a la Fira Internacional de Turisme de Madrid, Fitur, en l'espai promocional de Catalunya.

Els municipis de Girona, Lloret de Mar, Roses i Puigcerdà, junt amb el Patronat de Turisme, difondran entre els visitants el conjunt de l'oferta turística global de la destinació, així com les novetats en productes i serveis turístics de la demarcació per a la temporada 2016, a més de destacar la commemoració de l'Any de l'Enogastronomia a la demarcació de Girona i del Golf a la Costa Brava; la celebració de la primera edició del mes de la Cultura en el mes de novembre; la segona edició del Festival Ennatura't, i la tercera edició del Festival del Vi, Vívid, entre d'altres.

En el marc de la fira, el Patronat de Turisme ha organitzat una presentació exclusiva adreçada a deu directius d'empreses operadores de viatges, allotjaments i organitzadores d'esdeveniments espanyoles, entre els quals hi havia Hotelbeds, Logitravel, Rumbo.es, ?Muchoviaje.com, Viajes El Corte Inglés, B the Travel Brand, Carrefour Viajes, Pangea i Nautalia, a la qual també van assistir els vicepresidents del Patronat de Turisme, Marta Felip i Jaume Dulsat. La presentació tenia per objectiu ampliar els seus coneixements sobre la destinació i establir relacions amb els responsables de programació i comercialització de productes i paquets turístics.

Els operadors van destacar que la destinació gironina té un ventall de productes turístics molt ampli i de gran qualitat, i es van mostrar interessats a crear productes culturals, especialment relacionats amb els festivals de música, i enogastronòmics a la destinació. La voluntat dels operadors espanyols és crear productes temàtics de caràcter vivencial per a clients molt específics.

En el decurs de les dues primeres jornades de fira adreçades a professionals, els representants gironins es reuneixen amb representants de les principals empreses operadores de viatges, empreses organitzadores d'esdeveniments, i mitjans de comunicació.

Caiguda lliure a Empuriabrava

Catalunya presenta a Fitur la seva oferta turística. Sota el lema «Catalunya és casa teva» i aprofitant la declaració de Catalunya com a Regió Europea de la Gastronomia 2016, l'Agència Catalana de Turisme centra la principal atenció de l'aparador en la cuina del país i l'Enoturisme. També hi són presents les novetats de les nou marques turístiques del territori: a més de la Costa Brava hi són Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Paisatges Barcelona, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona.

Els visitants poden gaudir de dos espais amb simulacions d'experiències de 360 graus com una caiguda lliure a Empuriabrava, conèixer què sent un casteller a Montserrat o viure l'ambient del Camp Nou. El Circuit de Montmeló i el nou parc de Port Aventura, el Ferrari Land, són també alguns dels principals atractius de l'estand català.

El reconeixement de Catalunya com a Regió Europea de la Gastronomia 2016 i la declaració enguany al nostre territori d'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme, han motivat que l'estand català s'articuli des de la cuina i el vi del territori «amb l'objectiu de posicionar la gastronomia com a element clau de singularització i com un dels principals eixos definidors del territori català com a destí turístic», assenyalen des de l'Agència de Turisme.

A més, Catalunya serà la seu de la vuitena edició de la Conferència Internacional d'Enoturisme 2016 «ratificant que el país és un destí enoturístic de primer ordre, conegut no només per la qualitat dels seus vins i caves, sinó també per la variada oferta turística que ofereix en aquest àmbit». Carme Ruscalleda, amb tres estrelles Michelin i els germans Roca i el seu Celler, recentment premiat de nou com a millor restaurant del món, són les dues principals senyes d'identitat gastronòmiques del Fitur català.

El director de màrqueting de l'Agència Catalana de Turisme, Jordi Secall, assegura que és important potenciar la diversitat vinícola de Catalunya, que compta amb dotze Denominacions d'Origen, «ja que és molt excepcional trobar un territori amb aquesta gran varietat». Secall també destaca les 60 estrelles ?Michelin de les quals pot presumir la cuina catalana i remarca els anomenats hotels gastronòmics, «que aposten per la cuina de proximitat i tradicional i que representen els primers segells d'especialització de l'Agència de Turisme».

Ferrari, F1 i Barça, reclams

El món del motor té una forta presència al FITUR català, amb el protagonisme del Ferrari Land, el nou parc temàtic de PortAventura dedicat a la coneguda marca de ?cotxes. Amb una inversió de 100 milions d'euros i un espai de 70.000 metres quadrats, es preveu que obri les seves portes el maig de 2017. El Circuit de Catalunya també es potencia a l'estand: els visitants podran gaudir d'un simulador de conducció de F1. Així mateix s'hi pot viure l'experiència virtual de gaudir de les sensacions que representa viure en directe un partit al Camp Nou, en un espai dedicat al Futbol Club Barcelona.