Tres atropellaments mortals en el termini de 55 dies han provocat que l'Ajuntament hagi decidit ?reu?nir la Junta de Seguretat d'Olot. Es tracta d'una reunió que aplega els caps dels cossos policials de la zona, el delegat territorial d'Interior i en ocasions hi ha arribat a assistir el conseller d'Interior. La junta tractarà la seguretat viària i també temàtiques de robatoris. La previsió és que la reunió tingui lloc quan el procés que ha de dur l'actual delegat d'Interior, Albert Ballesta, hagi acabat i hi hagi un nou delegat.

Els atropellaments van tenir lloc el 27 de novembre, el 10 de desembre i el 20 de gener. Els dos primers sinistrats, Antoni Agramunt (68 anys-27 de novembre) i Albert Pujol (70 anys-10 de desembre) van morir a l'Hospital Josep Trueta de Girona, uns dies després de l'accident. El darrer atropellament -20 de gener- va produir la mort a l'acte de Robin Enrique Romero Lucas de 47 anys.

L'anunci d'una propera convocatòria de la Junta de Seguretat vaser fet ahir per Josep Berga (regidor de Benestar Social i Drets Civils per CIU. Va exposar: «És ben trist, hem tingut 3 accidents mortals en poc temps». Va considerar: «Tants tenen una repercussió especial».

Va recordar: «Nosaltres, d'accions, n'hem fetes moltes». Va enumerar les illetes fetes a la carretera de la Canya com a refugi de vianants o les mesures de seguretat a l'Avinguda de les Tries. També va indicar que en els darrers mesos han posat alentidors a molts carrers i que han incrementat els cartells de detectors de velocitats (sinemòmetres). Les millores en seguretat han abastat la il·luminació. «Hem canviat els leds de la carretera de la Canya i del vial Sant Jordi», va assenyalar. Per tal de millorar la visibilitat, han podat els arbres i han separat els aparcaments dels passos de vianants.

L'Ajuntament d'Olot va incrementar els recursos i les accions destinades a la seguretat viària a partir de l'atropellament que va causar la mort d'una nena al 2011. Des de llavors, fins ara la sinistrabilitat viària ha baixat un 15%. Això no obstant, els atropellaments s'han mantingut en percentatges similars i amb pujades puntuals per causa d'esdeveniments greus.

Fins ara, l'acció de l'Ajuntament ha estat destinada, sobretot, a la reducció de la velocitat dels cotxes. La Policia Municipal ha posat el radar fix en els carrers amb més sinistralitat i també en vies on estudis de mitjana de velocitat havien demostrat que hi havia conductors que circulaven per sobre de l'aconsellable.

També han fet accions destinades a aconsellar l'ús dels passos de vianants per travessar la calzada. L'agent cívic va repartir pamflets de seguretat viària i a vegades són els propis escolars que acompanyats per la policia aconsellen sobre el compliment de les normes.

Fins i tot el 27 de febrer del 2015, la travessera urbana d'Olot va ser l'única de Catalunya que va aprovar l'auditoria del Reial Autompòbil Club de Catalunya (RACC). La d'Olot va rebre 60,5 punts i es va situar 20 punts per sobre de les altres travesseres catalanes valorades.

Josep Berga va considerar que dos dels darrers sinistres havien tingut lloc fora dels passos de vianants i també va assenyalar una certa propensió a les imprudències per part de vianants. Va apuntar la imatge de pares que travessen amb fills petits fora dels llocs marcats. Va explicar que la irrupció de vianants fora dels passos marcats és molt perillosa, perquè sorprèn el conductors. Les mesures per corregir-ho sortiran de la propera Junta de Seguretat.