El manteniment de la via pública és el menys valorat en l'enquesta que l'Ajuntament ha fet a 100 veïns de Campdevànol. Han concretat com a menys satisfactori el ferm d'alguns carrers i la quantitat de papereres. A la línia de les puntacions baixes, també, hi han posat el mal estat del pavelló. El recinte esportiu porta 35 anys de servei, per la qual cosa l'Ajuntament fa pocs dies va fer públiques les bases reguladores per al projecte d'una propera remodelació.

A la part alta destaquen la llar d'infants, el casal d'estiu, el servei d'atenció a les entitats i la distribució de l'aigua per beure.

L'enquesta ciutadana es va portar a terme a finals de 2015 de cara a conèixer l'opinió dels veïns sobre els serveis i instal·lacions que gestiona el consistori. La relació de preguntes està englobada dins del Pla Estratègic que definirà els objectius dels propers tres anys i les accions que se'n derivaran.

Les respostes han estat obtingudes del voltant d'un centenar de persones. Fonts de l'Ajuntament han indicat que el resultat queda per sota de l'objectiu marcat en un primer moment. Tot i això, l'Ajuntament ha valorat que cada relació de respostes correspon a l'opinió d'una unitat familiar. Així doncs, segons el criteri del municipi, les dades són suficients per extreure'n conclusions respecte a cada àmbit.

Les conclusions indiquen que el grau de satisfacció veïnal baixa als barris de Pernau (Colònia de Molinou), Sant Cristòfol i el Roser. En canvi, destaquen en positiu el Barri de l'Estació i el Centre.

A nivell de poble, gairebé el 50% dels enquestats s'ha mostrat molt saltisfet. De fet, quasi tots els enquestats han valorat el seu grau de satisfacció com elevat o mig.

El regidor de Serveis Econòmics, Sergi Corbatera (CIU), ha destacat que les conclusions de l'anàlisi s'incorporaran al procés de planificació estratègica com a informació clau per a la reflexió.

El Pla Estratègic de Campdevànol és un document pensat com a via per impulsar objectius de millora en els serveis públics. La voluntat és fer servir enquestes ciutadanes -com la publicitada- i trobades amb grups d'interès per aportar millores en el funcionament dels serveis públics. Inclou anàlisis dels serveis municipals a partir de la base de puntuacions de satisfacció dels veïns.

La idea és que el pla també serveixi per dotar de la màxima transparència la gestió municipal.

L'Ajuntament va començar a efectuar accions de participació ciutadana durant el mandat passat. La primera va ser la regulació del Torrent de la Cabana.