Les reclamacions més habituals dels veïns de la Vall d'en Bas fan referència al manteniment dels espais públics i a l'enllumenat. Cristina Molas (regidora de Participació per La Vall Plural-ERC) ho ha atribuït al fet que els espais públics i els llums estan repartits en un terme de 90 km2."Hi ha fanals que estan en cases de pagès", ha dit. Segons ella, a partir de la queixa, la Brigada tarda entre una setmana i set dies a fer la reparació.

Del 28 d'octubre fins ara, l'Ajuntament ha rebut 88 queixes a través del sistema informàtic "La Vall en un clic". Amb 22 reclamacions (un 22% del total), el manteniment dels espais públics ocupa la primera posició. Mentre que la segona és l'enllumenat, amb 16 peticions (un 17%). Les altres exposicions són: mobiliari urbà (7), neteja de la via pública (2), equipaments municipals (6), senyalització (7), circulació (10), tinença d'animals domèstics (4), olors i fums (2), suggeriments (2) i altres (10).

Molas ha precisat que les exposicions sobre mobilitari urbà fan referència a la falta d'elements en gronxadors o bancs i que sense el sistema de queixes informàtiques serien molts difícils de detectar.

La circulació és una altra temàtica elevada un 12% del total. La regidora ha explicat que el problema està sitiuat al nucli antic de la Vall d'en Bas i als Hostalets. Ha avançat que el Consistori preveu fer canvis en l'ordenació del trànsit i crear aparcaments.

L'altre gran problema són els excrements dels animals domèstics. No els recullen. Al portal "la Vall en un clic" hi ha una felicitació expressa i una fotografia d'un senyor que ha recollit amb una bossa els excrements del seu gos. Molas ha apuntat que preveuen fer una campanya i reunions per tal de sensiblitzar dels deures que comporta la tinença d'animals domèstics.

La Vall en un clic

És una finestra a la pàgina web de l'Ajuntament que porta a un qüestionari, on l'usuari pot exposar el que vol sobre els serveis municipals. Durant les ventades de primers de gener, molta gent va posar-hi arbres caiguts, fanals trencats i senyals caiguts. L'Ajuntament rep les demandes i primer contesta al demandant i, quan està reparat, posa la imatge de la feina feta al qüestionari. A més, fa arribar el missatge al correu personal de la persona que havia activat la queixa.

El perfil de l'usuari, segons Cristina Molas, és el d'un home o una dona de 35 a 55 anys. Molas ha indicat que també és usat per gent d'edat avançada. Ella mateixa els ensenya la manera de fer servir l'aplicació de queixes a través del seu telèfon mòbil, perquè els avis ho facin, a casa seva, des de l'ordinador personal.