L’empresa Coordinadora de Gestión de Ingresos SA (CGI) ja coneixia Xaloc abans que el novembre de 2015 aquest organisme autònom de la Diputació de Girona li adjudiqués el contracte de servei telefònic i telemàtic als contribuents per dos anys -prorrogables dos anys més- amb un valor de 801.003,14 euros per aquest període. L’empresa que acull l’exapoderat de GRS Arc Local, Josep Maria Franch -imputat en el cas Manga-, va obtenir un contracte menor el 5 de setembre de 2013 evitant la convocatòria d’un concurs perquè l’adjudicació tenia una valor de 17.990 euros (IVA exclòs), només 10 euros per sota el que la llei permet per fer adjudicacions sense concurs.

Es dóna la particularitat que aquell any Xaloc no va començar a realitzar adjudicacions de contractes menors amb normalitat fins el tercer trimestre. En primer lloc perquè el 14 de febrer de 2013 el Servei de Vigilància Duanera va fer una entrada i registre a l’organisme autònom per endur-se material relacionat amb el cas Manga -sospitava que GRS i Xaloc estaven pactant futures col·laboracions. En segon terme, perquè l’únic contracte menor adjudicat el segon trimestre va consistir en una auditoria (17.900 euros) per analitzar els procediments de gestió, recaptació i inspecció tributària -òbviament per repassar fins on arribava el cas Manga.

La CUP, que és el partit que ha destapat aquest contracte menor a CGI, té sospites per l’import d’adjudicació -al límit de necessitar formalitzar un concurs- i perquè aquesta empresa li serveix de paraigua a l’apoderat de GRS Arc Local, qui el 2011 també va obtenir dues adjudicacions discrecionals de Xaloc per valor de 6.195 euros en un projecte de gestions cadastrals viàries.

La CUP demana la rescissió immediata de «tots els contractes signats amb empreses implicades en casos de corrupció» i tem que l’adjudicació del servei d’atenció telefònica a CGI s’hagués aconseguit perquè dues persones, «nomenades com a personal de confiança de Xaloc sense seguir els principis de contractació de personal de les administracions públiques», s’haguessin encarregat «d’adaptar el plec de clàusules» a l’empresa. El portaveu de la CUP a la Diputació, Lluc Salellas, assegura que durant el consell rector de Xaloc de dimarts exigirà «responsabilitats polítiques, ja sigui per omissió de les obligacions com a dirigents, o per encobriment d’aquestes males praxis».

PSC, ERC i IdS no diuen res

A excepció dels cupaires, la resta de partits que estan a l’oposició dins la corporació provincial, PSC, ERC i IdS han declinat fer declaracions sobre l’afer de l’adjudicació del servei de call center a CGI al·legant que no han consultat l’expedient.

El procediment d’adjudicació es va iniciar per primera vegada l’11 de novembre de 2014. En aquella ocasió, només Servicios Securitas SA va concórrer en aquest concurs obert però va quedar exclosa del procediment el 31 de març de 2015 perquè no reunia «l’experiència professional mínima requerida». No obstant, el procediment es va endegar de nou el 3 de juny de 2015. Es van presentar tres empreses, CGI, Servinform SA i Client Contact Center, tot i que les dues últimes van quedar fora del concurs «per no complir els requisits de solvència».

D’aquesta manera, un procediment que era obert va acabar adjudicat a l’única empresa que va poder seguir concursant -CGI. L’anunci de formalització del contracte es va fer públic el 18 de novembre de 2015.