La vaga d'ahir de 23 hores (de les 12 de la matinada a les 11 de la nit) a Renfe es va allunyar dels episodis de caos a la xarxa ferroviària. L'estació de tren de Girona -convencional i d'alta velocitat- va viure una jornada que semblava més pròpia d'un dia habitual. La vaga va diferir de les últimes incidències a Renfe perquè, a diferència dels casos amb avaries, ahir a l'estació hi havia cartells que alertaven de la jornada de mobilització i els usuaris tenien clar que els horaris canviaven per un dia.

També va facilitar el desenvolupament de la vaga el fet que els treballadors de Renfe l'havien convocat en solidaritat amb els revisors de tren (després de les darreres agressions que han patit). Una reivindicació que va comptar amb la complicitat de la majoria dels passatgers. De fet, tot i que les línies gironines de tren convencional van prestar ahir la meitat de les freqüències, no es van produir incidències i es van complir els serveis mínims previstos.

En la vaga de 23 hores, les línies de Rodalies, Regionals i Mitja Distància van tenir uns serveis mínims del 66% en hores puntes i del 33% la resta del dia. D'aquesta manera, si en un divendres habitual les dues línies de Girona -la R11 i la RG1- ofereixen més d'una trentena de trens per a cada sentit de circulació, ahir es van quedar en poc més d'una quinzena. En total, 33 trens de la R11 i la RG1: 17 en direcció nord (de Barcelona a Girona) i 16 en direcció sud (de Girona a Barcelona).

Pel que fa al tren d'alta velocitat (TAV), els serveis mínims van ser d'entre el 63% i el 72%. En el cas de la línia del TAV, el fet que els viatgers hagin de comprar els bitllets amb antelació, va facilitar que els usuaris sabessin si els trens habituals operaven. A les línies de Rodalies, Regionals i Mitja Distància, els horaris dels serveis mínims de la vaga d'ahir també es coneixien des de feia dies. Un altre element que va evitar que la jornada de mobilització es pogués complicar, va ser que els venedors de bitllets de l'estació de Girona informaven els passatgers de la vaga quan compraven els tiquets.

Esperes llargues

Ara bé, una de les conseqüències evidents de la vaga de 23 hores d'ahir a Renfe va ser que alguns viatgers de l'estació de Girona es van haver d'esperar més de mitja hora o, fins i tot, més d'una hora per poder agafar un tren. Malgrat les esperes llargues, les línies gironines de tren convencional (la R11 i la RG1) van garantir, com a mínim, el pas d'un comboi en la majoria de les franges horàries.

Amb la vaga d'ahir, els treballadors de Renfe volien denunciar les condicions precàries de la plantilla. Després dels últims casos d'agressions als revisors, els empleats -maquinistes i interventors- han reclamat més seguretat.