Un nou portal web amb segell gironí, Vívelus, ven experiències turístiques centrades en la cultura i la tradició catalanes. Fa poc més de mig any que va entrar en línia i a dia d'avui ja ha venut més de 2.000 experiències turístiques, totes, amb caràcter 100% català. Creat per un matrimoni d'emprenedors establert a Forallac, Vívelus ofereix més d'un centenar de propostes que permeten, entre d'altres, ser casteller per un dia, pescar gambes a la Costa Brava, pasturar ovelles al Pirineu o aprendre a fer recuit de drap. Els seus artífexs, Ricard Sanz i Thaïs Zorrilla, asseguren que l'objectiu és el d'oferir «viure el territori» a través del seu dia a dia.

«Volem que visquin realment la identitat del territori, a través de la seva cultura, els seus oficis, la seva gastronomia i les seves tradicions», explica Sanz. Vívelus, doncs, no ven visites guiades a monuments o entrades a museus. La filosofia de la pàgina web va més enllà. «Volem que la gent s'endugui el record d'allò que realment és nostre, que realment ho respiri», expliquen els emprenedors.

Vívelus va començar a vendre experiències per Internet a partir de l'estiu passat. Les activitats es poden fer sols o en família. Abans d'oferir-les al web, els seus fundadors o bé coneguts seus les han provades totes. Un cop s'han validat i passen a formar part del portal, la plataforma cobra una comissió als seus col·laboradors en funció de les reserves que aconsegueixi l'activitat.

Les propostes s'estenen entre els 6 euros (si només duren un matí) fins als més de 150 (en cas que facin durant tot el dia i incloguin àpats). Es poden esquilar ovelles a l'Alt Empordà, fer de terrissaire a Barcelona, anar a recollir herbes al Montseny per elaborar ratafia, convertir-se en agricultor al Perelló, buscar bolets al Berguedà o recular en el temps fins al segle XVI i ser pirata per un dia a Palamós.

Per gaudir-ne, n'hi ha prou d'entrar a la pàgina web (www.vivelus.com), fer la reserva, imprimir-se el mail amb la confirmació i anar al lloc al dia i hora acordats.

Ara, superat aquest primer test, els seus artífexs se centren a donar més volada al portal obrint-lo al turisme estranger. Ja treballen amb touroperadors i plataformes (com TUI o Logitravel) per tancar paquets dirigits a grups que visitin el país, procedents de llocs tan diversos com els Estats Units, Suècia, Rússia o la Xina.