La direcció actual de l'aeroport de Perpinyà treballa amb l'objectiu de convertir-lo en una infraestructura portuària de referència no només a la seva àrea sinó també a les comarques gironines.

L'última prova d'això és l'ampliació de l'aeròdrom gal, unes obres que es van iniciar fa dos anys i que estaran a punt previsiblement aquest estiu.

Les obres s'han fet a la terminal i l'aparcament, amb l'objectiu d'acollir un major nombre d'usuaris a les seves instal·lacions. Denis Leluc, director de l'aeroport, es va mostrar satisfet que la finalització de les reformes coincideixi amb el creixement en l'oferta de destinacions, que augmenta fins a quinze rutes europees.

"Es tracta d'una oferta que va a l'alça i que és fruit d'una aposta iniciada fa uns anys en matèria de desenvolupament del tràfic" va declarar el director de l'aeroport de Perpinyà, Denis Leluc, que també va afirmar que "aquesta oferta, més completa, arriba en el moment en què obrim les nostres noves instal·lacions, més modernes i confortables".

Tot i l'intenció de convertir-se en referent a la regió de Girona, Leluc va desvincular el creixement de vols amb el retrocés de l'aeroport de Vilobí: "Perpinyà no ha aprofitat cap conjuntura particular, ja que menys vols a Girona no significa tenir més vols aquí".

El director de l'aeroport nordcatalà opina que "la dinàmica de creixement és fruit d'un treball de llarg termini, iniciat el 2011 amb diferents companyies aèries, amb les quals s'ha construït relacions de confiança i col·laboracions eficaces".

"La nostra oferta, equilibri entre companyies regulars i companyies low-cost, permet apuntar a tots els públics, de negocis i d'oci" va explicar.

Remodelació de la terminal

Les reformes a l'aeròdrom gal han consistit en la remodelació integral de la terminal i la sala d'embarcament, així com també de la façana de l'edifici de l'aeroport. A l'interior s'ha renovat totalment el mobiliari del hall principal amb mobles multicolors.

L'ampliació de les places d'aparcament permet que ara es disposi d'un 20% més de capacitat. També s'ha dotat l'aeroport d'una xarxa de càmeres de videovigilància amb la finalitat de millorar la seguretat de les instal·lacions.

Les millores també han tingut en compte la introducció de criteris d'ecoeficiència, i en aquest sentit s'han introduït quatre punts de càrrega per a vehicles elèctrics. Properament també se substituirà l'enllumenat de l'aparcament per un de més eficient i s'instal·laran unes pèrgoles fotovoltaiques que permetran generar electricitat i alhora fer ombra als vehicles que hi aparquin.

L'aeroport de Perpinyà ofereix actualment quinze destinacions i centenars de connexions. Un dels trets diferencials és la possibilitat de fer el vol d'anada i tornada a París en el mateix dia.

La direcció veu en això una possibilitat "atractiva sobretot per a un públic professional, i també per als qui volen amb finalitat de lleure, amb preus a partir de 59 euros". L'altra capital amb la qual hi ha vols diaris és Madrid, que en ser un hub operat per Iberia permet nombroses connexions internacionals.

A part de les destinacions professionals, l'aeroport rossellonès també té una clara vocació per les destinacions de vacances, com Eivissa i Còrsega. Ginebra, Londres, Brussel·les, Southampton, Dublín, Birmingham, Bordeus o Nantes són altres capitals a les quals també es pot volar des de Perpinyà.