La plataforma de lloguer d'habitatges de vacances Airbnb aposta per la Costa Brava per impulsar l'oferta d'amfitrions. Segons els responsables d'Airrbnb, el litoral gironí és un dels focus de creixement d'aquest tipus de vacances, com ho demostren les xifres dels darrers anys, que s'han anat duplicant. Així, mentre el 2013 van utilitzar aquest sistema de vacances 13.000 viatgers a la C osta Brava, l'any 2014 van ser 33.000 i l'any passat, 72.000. Els números registrats durant les vacances de Setmana Santa -3.850 visitants, més del doble que en 2015 i el quàdruple que en 2014- permeten avançar que aquest 2016 es tornaran com a mínim a duplicar els de l'any passat.

Després d'haver-se consolidat a les ciutats, Airbnb vol augmentar la seva presència en les zones de vacances tradicionals. Entre aquestes, la Costa Brava, amb gran número de cases i apartaments en propietat, és una de les que ofereix millors condicions. Segona van explicar ahir a Girona els responsables de la plataforma, «cada vegada són més els propietaris de segones residències que s'anuncien a Airbnb per guanyar uns diners extres llogant els habitatges quan no els utilitzen». A més, precisen, «l'arribada de nous visitants ajuda a desestacionalitzar el turisme». Cada vegada més, gràcies a internet, els viatgers opten per organitzar el seu propi viatge buscant experiències més locals i autèntiques.

La gran majoria de viatgers que utilitzen aquest sistema de vacances a la Costa Brava són espanyols i francesos, i principalment de ciutats com París, Barcelona, Tolosa, Montpeller, Lió, Carcassona i la Provença. De mitjana, un amfitrió guanya uns 3.000 euros l'any llogant el seu habitatge, i el turista s'hi allotja, també de mitjana, 4,72 nits. El 90% dels habitatges que es lloguen a la Costa Brava són cases, i la resta apartaments

Airbnb ha experimentat els darrers anys un espectacular creixement. Més de 80 milions de persones l'han utilitzat a tot el món. A Espanya, on compta 130.000 allotjaments, l'han fet servir 5 milions de viatgers.