Un fragment del llibre de contes Bestiàrium de Francesc Miralles i un text de Josep Pla sobre el cucut van centrar la prova d'avaluació de competències en llengua catalana. Els alumnes de sisè de les escoles catalanes també van haver d'escriure un correu electrònic a un amic que viu lluny explicant-li alguna anècdota viscuda amb algun animal.

Dimarts, els estudiants també es van enfrontar a la prova de matemàtiques. Molts del problemes tenien enunciats sobre robots i els exercicis eren sobre competències com la numeració, el càlcul, la mesura, les relacions o la interpretació de gràfics. A l'escola Migdia de Girona fa setmanes que preparen les proves i reconeixien que els va costar, sobretot, la comprensió lectora però, en general, estaven satisfets dels resultats. A primera hora, els nervis es deixaven notar entre els alumnes però, un cop iniciades les proves, van anar minvant.

Per vuitè any consecutiu, els alumnes de 6è es van sotmetre a les proves d'avaluació de competències del final de Primària. Un total de 77.323 estudiants catalans, 7.985 a les comarques de Girona, van fer dimecres les proves de llengua catalana i matemàtiques. Les proves van arribar per missatger a cada centre i es van iniciar pocs minuts abans de les nou.

En el cas de la prova de català, els alumnes van haver d'escoltar tres vegades un text i, a mode de dictat, van haver d'omplir els buits de paraules que faltaven. Pel que fa a la comprensió lectora, els estudiants van haver de respondre preguntes tipus test sobre dos fragments. Un primer sobre un conte de Francesc Miralles del llibre Bestiàrium, que relata l'aventura d'un jove fotògraf que es troba a Tailàndia i es desperta amb una serp verda sobre seu i intenta espantar-la posant-li música. El segon text era un fragment de Josep Pla que descriu el cucut i dóna detalls sobre el seu comportament i sobre com interactua amb un altre ocell: la busqueta.

Per últims, els estudiants van haver de redactar un correu electrònic de com a mínim 100 paraules. Es demanava als alumnes que expliquessin a un amic o amiga que viu lluny alguna anècdota relacionada amb algun animal.

Després de la prova d'avaluació de competències en llengua catalana, va ser el torn de les matemàtiques. L'examen consistia en 31 preguntes repartides en vuit activitats. Els enunciats usaven temàtiques referides a la preparació d'una fira de robots per exposar els problemes.

Entre els exercicis plantejats, calia que els alumnes calculessin àrees, tants per cent, distàncies, també hi havia preguntes sobre l'espai, les unitats de mesura, els angles o la interpretació de gràfics.

Les proves continuen avui amb anglès -o francès- i llengua castellana. Del total d'alumnes, 76.895 han triat fer la prova anglès i 428 de francès.

Nervis a l'escola Migdia

Els 51 alumnes de sisè a l'escola Migdia de Girona fa més d'un mes que preparen les proves a l'aula. Ho han fet repassant exemples d'anys anteriors i intentant ajustar el temps per respondre els problemes al temps real que tenen el dia de l'examen. Els mestres reconeixien que els alumnes estaven concentrats de cara a la prova, però que els nervis eren inevitables. A més, els estudiants tenen també la vista posada en el viatge de final de curs i al teatre que representaran properament.

El director del centre, Josep Moret, va reconèixer que les proves els són útils, tot i que la nota no compta per a l'expedient dels alumnes.