El nombre de passatgers segueix caient mes a mes a l'aeroport de Girona-Costa Brava. El maig passat, el primer corresponent íntegrament a la temporada alta, els usuaris que van passar per Vilobí d'Onyar van ser només 175.000. Són un 13% menys que els 201.979 del maig passat. Una pèrdua lògica si tenim en compte que Ryanair, la principal aerolínia que opera a la base gironina, porta anys en retirada i només va programar 29 vols per aquesta temporada d'estiu que va començar a finals de març i s'allargarà fins a finals d'octubre.

En l'acumulat anual, la caiguda d'usuaris també és notable. L'aeroport ha perdut un total de 47.670 passatgers en els cinc primers mesos del 2016 respecte al mateix període de l'any passat. Una xifra que, tanmateix, no és tan elevada com la de temporades anteriors. L'aeroport va acabar el maig del 2015 amb 97.360 passatgers menys que els cinc mesos de l'any anterior. I la caiguda al 2014 va ser de 119.152 usuaris respecte el 2013. En aquest sentit, les dades indiquen una lleugera frenada de la caiguda que, unida a uns o dos mesos en positiu, podria fer pensar a més d'un que l'aeroport de Girona està estable dins la gravetat, o que fins i tot pot haver tocat fons.

Encara no ha tocat fons

Tot apunta però, que la base té marge per empitjorar encara més aquest any. Fa uns dies Ryanair va donar per tancada la planificació de la temporada baixa amb només nou vols, quatre menys que l'any passat. L'arribada de l'aerolínia anglesa Jet2 ha estat molt ben rebuda per les autoritats de l'aeroport i per les institucions gironines, però els 80.000 passatgers que calcula portar en dues temporades altes, més els que pugui portar de Moscou la companyia russa Pobeda Airlines són engrunes comparant-ho amb el volum de passatgers que porta el gegant irlandès.