El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha reunit una vintena d'agents de viatges especialitzats en productes i experiències de luxe amb l'objectiu que incloguin dins dels seus catàlegs la Costa Brava. El desembre de 2015, es va crear el Club Premium, que engloba una quarantena d'hotels, empreses de serveis i restaurants amb estrella Michelin que busquen fer-se forts en el segment del turisme d'alt nivell. El turista americà té un alt poder adquisitiu i, a més, fa estades llargues. Algunes de les motivacions principals dels seus viatges són el ciclisme de carretera i l'enogastronomia, dos atributs que les comarques gironines reuneixen. Per això, des del Patronat volen fer incidència en aquest mercat. Aquest dimarts han ofert als agents especialitzats un tast de vins i flors silvestres i, posteriorment, un dinar. L'acció promocional ha comptat amb un ambaixador de luxe: el xef Joan Roca, que des de dilluns ostenta el títol de millor cuiner del món.

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona ha posat el punt i final a un seguit d'accions promocionals a Nova York amb un esdeveniment pensat per al sector del luxe. Per això, ha convidat una vintena d'agents de viatges especialitzats en experiències úniques i viatges al detall per als americans. Entre els assistents hi havia membres de les xarxes d'agències Virtuoso, USTOA i Ensemble Travel Group. També agents especialitzats en gastronomia com Tour de Forks i en cultura, Heritage Tours Private Travel.

L'objectiu és convèncer-los perquè ofereixin als seus clients l'opció de visitar la Costa Brava i viure allà "experiències úniques". Actualment, l'oferta de luxe de la Costa Brava la conformen una quarantena d'empreses que estan integrades al club Premium, que va néixer al desembre de 2015 de la mà del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Es tracta d'hotels i apartaments de luxe, empreses de transport de luxe i d'activitats i dels 13 restaurants amb estrella Michelin de les comarques gironines.

"El turisme americà ens interessa, s'està entre una i dues setmanes al territori i fa una despesa important perquè usa tots els recursos i experiències turístiques d'alt valor afegit", ha destacat el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, que també ha participat de l'organització de l'acte.

Durant l'acció, els agents de viatges han tastat tres vins de la DO Empordà -amb les recomanacions d'un dels sommeliers d'El Celler de Can Roca, Dani Martínez- i les han maridat amb flors silvestres portades des de Catalunya pel botànic Evarist March. Posteriorment, s'ha fet un dinar on s'hi ha sumat el xef Joan Roca, que ha fet d'ambaixador de la destinació just l'endemà de proclamar-se com al millor xef del món i que El Celler de Can Roca ocupi la segona posició en el rànquing que elabora cada any la revista 'Restaurant'.

El director de màrqueting del Patronat de Turisme, Jaume Marín, ha assenyalat que durant l'estada a Nova York s'han fet quatre accions diferents per promoure la destinació i ha destacat el fet que Joan Roca els hagi fet costat. "Avui tenim el suport del millor xef del món, entrar així al mercat americà amb aquesta potència t'ho posa molt més fàcil i ho hem d'aprofitar", ha manifestat Marín. A més, el director de màrqueting també remarca que les comarques gironines poden satisfer les expectatives dels americans interessant en cicloturisme de carretera, cultura i enogastronomia.