Les obres per resoldre els punts negres de la N-II, a les cruïlles de Garrigàs i?Pontós, amb dues noves interseccions amb ponts i quatre rotondes estan aturades des de fa mig any. Van començar les obres abans de les darreres eleccions amb un pressupost de 6,8 milions però poc després es van aturar. Es poden veure els tubs de grans dimensions que no s'han arribat ni a soterrar. Una vegada iniciada es va veure que s'havia de modificar la rotonda de Garrigàs i en comptes de fer els passos elevats, fer-los per sota. Això es creu que hauria alentit una obra que es va anunciarp er primer cop el 2001.

Després de gairebé vint anys esperant, el ministeri de Foment va redactar el projecte. Ho va fer al marge del desdoblament per la urgència de resoldre l'accidentalitat que registren. Al març es va adjudicar a Corsán-Corviam. L'empresa tenia 22 mesos per executar l'obra que ara està aturada.

Els treballs van començar per la rotonda de Pontós el novembre passat. Van col.locar el cartell i es van veure operaris preparant als marges de la via fins al gener. Als terrenys hi queden tubs de grans dimensions de formigó. Des de llavors no s'ha fet res més.

Foment projecta substituir les interseccions actuals amb la GIV-5125, a Pontós i la GIV-6226, a Garrigàs, per dos enllaços nous. Estan previstes rotondes a banda i banda i un pont que les connecti per sota.Al primer hi ha d'haver un pas superior entre dues rotondes als laterals de la carretera per les incorporacions. Les rotondes es preveuen al projecte amb alçades a 12 metres de terra i de 23 metres de diàmetre unides per un pont de 30 metres de llarg i 12 d'ample. L'obra ha de tenir en compte el possible desdoblament de la carretera i per sota els pont hi ha d'haver espai perquè en un futur hi pugui haver els quatre carrils.

Modificacions a una cruïlla

L'alcalde de Garrigàs ha explicat que es van adonar que no es podien fer els dos enllaços enlairats i van decidir canviar el projecte a la cruïlla de Garrigàs per fer els accessos per sota. A banda de resoldre un problema amb les distàncies entre els nusos que era insuficient, han explicat als ajuntaments que el canvi de projecte els permetrà que les terres que treuran de Garrigàs del pas per sota les aprofitaran per als terraplens de Pontós on seran necessaris 20.133 metre cubics.

Però els canvis han tornat a posar entrebancs a la nova infraestructura que ha de substituir els girs a l'esquerra des de la N-II i les incorporacions des de les carreteres, unes maniobres perilloses en una via amb una alta densitat de trànsit. El risc i els constants accidents han fet que sigui un dels molts punts de la nacional amb reclamacions històriques del territori.

En el cas de Pontós els veïns opten per accedir al nucli per un altra intersecció. A Garrigàs, en canvi, han de fer-ho per un punt. L'alcalde, Josep Masoliver, constata que esperen des de fa més de quinze anys que s'executi aquesta obra però que des de la supressió del trànsit de camions per la N-II la situació ha canviat molt i s'han reduït els accidents.