El conseller de Territori, Josep Rull, va criticar que «la fallida de TP Ferro (actualment immersa en concurs de creditors) evidencia «la manca de coordinació» entre els estats per impulsar el corredor mediterrani.

Per fer-ho més evident, Rull es va remetre a les dades i va lamentar que actualment pel túnel del Pertús només hi passin un 3% de les mercaderies entre Espanya i França.

Per al conseller, «la fallida de TP Ferro, l'operador del túnel del Pertús, expressa en bona mesura de què estem parlant».

Rull va apuntar com a causa de la delicada situació que travessa la concessionària, actualment immersa en concurs de creditors, a «la manca de coordinació en la inversió a les dues bandes de la frontera».

I per fer-ho evident, el conseller es va remetre a les xifres. Així va recordar que el retard de la infraestructura es fa palès quan es mira, per exemple, el trànsit de trens de mercaderies.

Entre el 2011 i el 2013, el número anual de combois entre els dos estats va ser de 357, 636 i 931 respectivament.

Unes xifres que queden molt enrere de l'objectiu que s'havia previst pel 2019, fixat en 19.759 circulacions anuals.

El conseller va dir que, de fet, actualment només es transporten 3,1 milions de tones de mercaderies a través dels Pirineus.

Una xifra que, trasllada en percentatges, suposa tan sols el 3% del transport total de mercaderies terrestres que hi ha entre Espanya i França.