Els accidents de trànsit a les comarques de Girona s'han cobrat 31 vides aquest 2016. Es tracta de vuit persones més que han perdut la vida a les carreteres, carrers i camins de la província que en el mateix període que l'any passat. Des del gener al 10 d'agost hi ha hagut, per tant, un augment de la mortalitat important però en canvi pel que fa al nombre de sinistres viaris mortals la xifra només varia en un fet d'un any a l'altre.

Durant els més de set mesos de l'any 2016, cal destacar un accident que pel nombre de víctimes va fer pujar l'estadística de morts a la província, que fins llavors era força semblant que la de l'any anterior. Es tracta del sinistre viari mortal que va produir-se a la Nacional II al seu pas per Pont de Molins el 2 d'abril.

Hi va haver un xoc lateral entre un vehicle francès que circulava en sentit sud a gran velocitat i un altre amb tres ocupants que anaven al Pertús a treballar. Aquest accident va acabar amb la vida de set persones. Sis de les set víctimes mortals, a més, no duien el cinturó de seguretat. Només va sobreviure un veí de Figueres.

L'últim sinistre mortal registrat fins al 10 d'agost va tenir lloc el mateix dimecres. Un motorista que era veí de Vidreres i tenia 49 anys va morir quan circulava per la carretera C-63 en col·lidir amb un cotxe. Aquest accident de trànsit va tenir lloc a tocar gairebé d'un altre punt de la via on aquest 21 de juny va perdre la vida un altre veí del poble. L'home, de 34 anys, era l'acompanyant del turisme que va col·lidir contra una furgoneta.

La C-63 és un via amb moltes entrades a urbanitzacions i també compta amb algunes corbes perilloses. Per frenar la sinistralitat, els veïns, en concret els de la urbanització Aiguaviva Park, van començar aquest juliol una recollida de firmes per reclamar més seguretat a la via que uneix Lloret i Vidreres. Tot va començar arran de l'accident del 21 de juny.

5 morts en atropellaments

Un dels tipus d'accidents mortals que s'ha cobrat moltes vides és l'atropellament. En total han perdut la vida cinc persones a Olot, Sant Joan de les Abadesses, Bonmatí i Montfullà. A Olot n'hi ha hagut dos de mortals. Però el que malauradament va tenir més ressò mediàtic, sobretot per la curta edat de la víctima mortal és el que va tenir lloc a Bonmatí el 16 de maig. La víctima va ser una nena de quatre anys del poble i va morir després de ser envestida per un cotxe quan anava amb la seva mare i germans.

A més, el conductor que va provocar l'accident anava drogat i begut i va fugir. El jutge de Santa Coloma va enviar-lo a presó provisional després que els Mossos el detinguessin unes hores després del sinistre viari.

Quant a la tipologia de vehicles implicats en el qual ha acabat morint un dels ocupants fruit d'un accident de trànsit cal destacar que en el total de 24 accidents del 2016 la majoria de morts han estat persones que viatjaven en un turisme.

Cinc motoristes finats

Hi ha, però, un col·lectiu molt vulnerable, el dels motoristes, que malauradament s'ha vist implicat en cinc sinistres mortals aquest any. Cinc persones que viatjaven en aquest tipus de vehicle de dues rodes han perdut la vida, mentre que durant el mateix període de l'any passat en van ser fins a vuit.

La penúltima víctima mortal que conduïa una moto a la província va ser en un accident que va produir-se a Maçanet de la Selva el 21 de juliol. El conductor, de 63 anys i veí de Tiana, va sortir de la carretera C-35 i va acabar caient per un desnivell.

Aquest mes de juliol precisament el Servei Català de Trànsit va organitzar unes jornades de formació a Sant Hilari Sacalm per millorar la seguretat d'aquests vehicles de dues rodes. Va destacar que els motoristes ferits greus aquest any a les vies gironines ja igualen els de l'any passat fins al 17 de juliol, amb 61.

L'època de l'any amb més morts ha estat el gener, amb set persones que han perdut la vida en accidents de trànsit, però l'estiu també està essent negre perquè des del 21 de gener fins al dia 10 també hi ha hagut set morts.