La tempesta de la setmana passada i la important baixada de temperatures no ha frenat als turistes, que segueixen omplint de vida les terrasses i els carrers gironins.

Passejant per la Rambla, es troben visitants que vénen de Barcelona o altres poblacions properes a Girona i que han decidit fer una escapada d'un sol dia a la ciutat, per visitar el call jueu, la muralla que envolta el nucli històric o la Catedral. Es tracta d'un turisme que, sense fer estades llargues, aporta beneficis per al comerç i la restauració. A més, però, la ciutat gironina també rep molts altres viatgers que planifiquen estar-s'hi de quatre a set nits.

Britànics i francesos, sobretot, visiten Girona enguany, atrets per diversos factors com el patrimoni cultural, les rutes cicloturistes, l'oferta esportiva o la reconeguda gastronomia. De fet, la majoria dels turistes no marxen de Girona sense haver tastat un gelat del Rocambolesc. Segons explica l'encarregada de la gelateria de Girona, Jana Elyounsi, "quan els visitants van al punt d'informació, els recomanen apropar-se a l'establiment de Jordi Roca, ja que és un punt de referència a la ciutat". El rodatge de Joc de trons al municipi, aquest any també ha estat un complement que ha portat visitants a la ciutat.

Avui, els blogs turístics també poden influir en els viatgers a l'hora de triar la destinació. La bloguera Tey Cindy ha visitat Girona recentment. En la seva estada, ha vist la Catedral recordant l'escena de Joc de trons rodada a les escales, s'ha fet una foto davant les representatives cases de l'Onyar i ha fet el petó al cul de la lleona, entre altres coses. La seva opinió i la de molts altres prescriptors apropa cada estiu molts turistes a la ciutat.

Segons dades donades per la regidora de Turisme, Glòria Plana, del gener fins al juliol hi ha hagut un increment total de turistes del 20,19%, respecte al mateix període del 2015. Només el mes de juny, els turistes han augmentat un 10,92%, en relació amb l'any passat. Pel que fa al mes de juliol, la creixença ha estat d'un 5% respecte al 2015. En opinió de la regidora, "aquest increment mostra que estem aconseguint desestacionalitzar el turisme, ja que els visitants ja no vénen només a l'estiu, sinó tot l'any".

Altres dades facilitades per Plana indiquen que, del gener fins al juliol també ha augmentat el mercat britànic, exactament un 41,46% en relació amb l'any passat. De fet, només el mes de juliol ha crescut un 24,75% respecte al mateix mes l'any 2015. Un altre mercat que també ha augmentat aquest juliol és el francès, concretament un 11,95%.

Enguany, s'està observant principalment turisme espanyol, britànic i francès, per aquest ordre d'abundància. També s'han vist més visitants d'altres continents, com d'Amèrica del Sud (Colòmbia, Argentina i Xile), d'Amèrica del Nord i d'Austràlia. És un tipus de turista que disposa d'un poder adquisitiu més elevat i que fa preveure bons resultats.

La regidora de Turisme també ha posat especial èmfasi en el factor del temps, ja que s'ha pogut demostrar que en dies de sol també hi ha gran afluència de visitants, és a dir, que no només venen quan fa mal temps. És cert, però, que s'ha detectat que la gent acostuma a venir a Girona cap al capvespre, perquè el matí l'aprofita per anar a la platja. Quan el sol ja no escalfa tant, els turistes volten els comerços, sopen als llocs més cèntrics, com la plaça de la Independència, i participen en activitats lúdiques.